söndag 10 januari 2010

Årets skörd 2010

Wohow så härligt det kan vara att shoppa ibland! Man blir helt tokig av att gå omkring inne på mässan och hade jag kunnat så hade jag handlat för så himla, himla många tusen. Men Elin fick hålla hårt i plånboken och skärpa sig ordentligt :-)
Årets skörd består av ett B&T täcke med "Stella" brodyr, ett grått fodrat regntäcke, ett halsband, hundgodis, lever, läderfett, tassalva, en ny canvasbur stl XXL med plats för TVÅ hundar och en ny fleecetröja som jag fick broderad :-)

Dagens lopp på agilityuppvisningen var helt otroliga och jag ännu mer stolt över min duktiga hund. Första rundan så vet jag inte vad våra små large-hundar höll på med men det flög pinnar åt alla håll och kanter. Det var höga hinder för Combat, så han hade verkligen något att skylla på - men de andra hundarna rev nästan varje hinder kändes det som :-) Men andra rundan, som var en finalrunda mellan oss och smallaget var helt fantastisk och Stella körde på som aldrig förr. Om jag minns helt rätt så har Stella fixat alla slalomingångarna och fullföljt helt rätt! Något som gör mig superglad då vi haft lite strul med det. För övrigt har hon haft bra fart och det har varit riktigt kul och bra för oss att köra "lätt" bana med mycket fart och glädje i en sådan här miljö.

Tack, tack till Göteborgs Hundungdom som har fixat detta så fint i år och för att vi fick vara med och ha så himla roligt de här dagarna!
Dagarna har varit fyllda med fantastiska freestyleprogram av bland annat Sarah, Linn, Cillen, Emma och Eike, fina agilitylopp av Hanna, Emelie, Jenny, Paulina, Michaela, Emelie och Anna, fina fynd från olika stånd, massor med härliga hundkompisar och smaskiga luncher i mässans ena resturang.

En ofattbart rolig grej hände direkt efter vårat första lopp. Utanför banan blir jag stoppad, av en tjej jag inte sett förut. Det visade sig vara Michaela som har haft Freja boende hos sig i fem månader. Hon hade läst bloggen och sett att vi skulle till mässan och ville prata och jag antar inspektera lite om vem jag var :-) Känns jätteroligt att fått träffa Michaela och jag hoppas att jag och Freja får träffa henne snart igen!
Det var jätteintressant att höra mer om hur Freja varit förut, om hennes mamma och Frejas syskon (alla är tydligen marodörer och biter sönder saker). Michaela hade haft med Freja till sin tränare och då hade han tydligen sagt en kommentar om att om Freja kommer till rätt hem så har hon en chans att vinna SM i lydnad! Ha! Vi får väl hoppas att han har rätt! :-)

På tisdag ska det nämligen tränas lydnad!

Inga kommentarer: