onsdag 3 februari 2010

Inget mera HÄR!

Det blev en TV-fri kväll ikväll, tyvärr inte självalt. Men det fanns ju banne mig inget att se på! Har istället suttit en stund och spånat på banor till träningen på lördag och även tittat igenom vårat videogalleri på mina och Stellas tävlingar. Från första till den senaste. Härligt att se Stellas framsteg, mina framsteg och se vilken skillnad det är nu. (Hoppas jag i alla fall)
Jag hörs högst på hela tävlingsplatsen - det kan jag inte svara på än om det förändrats eller ej. Jag står i mitten av banan och pekar på hindret Stella ska till - big change! Nu kutar jag som en idiot
Jag förbereder inte Stella för fem öre vid ett byte - också här tycker jag mig ha snappat upp ett och annat från vad Jenny (m.fl) sagt.
Jag skriker här, här, här, här, sisådär hela tiden. Det har jag helt slutat med och jag ska banne mig aldrig börja med det igen.
Men kul är det att se på gamla tävlingar och minnas :-) Men nu längtar man bara ännu mer tills sommaren!

I förmiddags blev det lydnadspass med Freja på en skottad gård här vid mig. Körde fotgående, inkallning, svängar och läggande under gång. Kändes riktigt bra... Märkte dock att hon la sig mindre och mindre hastigt för varje gång - stackars lillrumpan tyckte nog att det var kallt på magen! Men duktig var hon! Kom förbi en man och sa att "sån pli skulle'ru ha på pojkvännen din! Fin hönd förresten'ru". Tack tack sa jag... Freja skällde som en besatt och morrade åt honom. Lös hund, morrandes men hon lämnade inte mig. Jag behövde inte ens säga till henne att inte springa fram och bita den skrämmande, livsfarliga, främmande mannen som vågade sig på att tilltala oss - hon satt kvar ändå! DÅ blir matte stolt! :-)

Sitter och försöker rensa min hårddisk så gott jag kan, det finns en hel del här om man säger så. Har nu avinstallerat mitt älskade Sims (som jag inte spelat på över ett år) för det tog sån himla plats, och även bränt över en del bilder på CD-skivor och slängt lite onödiga bilder. Det får bli mer rensning snart. Rensar främst för att datorn är seg som ett as och för att jag ska kunna installera Voddler, som också tar en sjuj-kla (räknas det som svärord mormor?) plats.
Min kära mormor har varit inne och läst min blogg och tyckte det var roligt att läsa, men har fått klagomål på att jag svär för mycket här i bloggen?! Hoppas Lsi är den enda som tycker det? ;-) Men har lovat att skärpa mig!

Nu blir det att kissa brevlådan och sedan blir det sängen. Imorgon ska vi hångla upp Maria och Link, som vi längtat maaaaassor efter!

Inga kommentarer: