tisdag 27 april 2010

Ingen sol, men inget regn heller

Igår så var det riktigt härligt att få gå hem så tidigt som 15 och hann med en härlig långpromenad efter jobbet. Hann dessutom att köpa hundmat (satan vad de äter mycket nu!) och hyra ett förråd på Shurgard. När jag kom hem så kom Martin precis hit för att sätta igång med lite möbelinstallation och Stella o Freja ägnade en stund åt att sabotera för honom... De sprang in, skällde, hoppade antagligen lite på honom och sprang ut igen. Han får det inte lätt den killen. Haha. Jag tog ut vovvarna i trädgården och det blev ett lydnadspass med Freja och körde lite freestyle med Stella. Började med att träna in ett nytt trick, slalom baklänges och det gick verkligen över förväntan! Ska fortsätta med det idag och se om det bara var en tillfällighet att det gick igår :P Freja fick prova lite vanlig slalom mellan benen och hon var ganska så duktig. Läggandet under gång var jag däremot riktigt nöjd med!

Sen så ägnade jag en bra stund åt att förbanna att jag föddes till kvinna och låg i fosterställning och hade ont. Sen kom P hit och agerade värmekudde, låg och höll om mig och var världens sötaste. Var länge sedan jag sov så himla gott.

Lydnadsträningen idag blev tyvärr inställd pga att jag missade ett bekräftelsemail igår kväll då jag låg och var ynklig. Så det blev tyvärr inget idag. Nu försöker jag få med mig någon upp till klubben för promenad och kanske eventuellt lite träning. Satt och kollade igenom lite gamla banor igår, var så agilitysugen och planerar bana inför torsdag. Tror att jag har hittat en rolig klass 2 bana... Och vet ni vad? Vi ska äntligen få träna på gräs! :-)

Inga kommentarer: