fredag 11 juni 2010

Vi trotsar regn...!

Igår så trotsade vi regnet rejält. Trots konstant regnande så befann jag mig på klubben tillsammans med Emma, Sarah o Malin + 28 tassar på klubben för lite agilityträning. Det blev en kort promenadrunda i regnet och sedan tränades det lite grand. Freja var höt på greten som vanligt, det hade inte hjälpt med dubbel dos mat dagen innan... Emma satte upp en lätt bana, som vi skulle köra lite försiktigt. Hej kom och hjälp mig den blev inte lätt. Tre hinder i vad vi först trodde var en ganska rak linje, visade sig vara helt galet svår och det blev mycket tragglande innan det blev rätt.
Jackie kom upp och lämnade av Chip som fick sig två pass på banan. Var jätteroligt att köra en ny hund och Chip var riktigt duktig. Ser fram emot att träna mer med honom i framtiden.

Imorgon styr Emma och jag kosan norrut, närmare sagt Vänersborg där det vankas inofficiell tävling. Vi har fått låna tält av Sarah, thanks babe, och tyvärr kommer vi nog att behöva det då det förväntas regna näst intill hela dagen :-( Blää, så ska man inte ha det på agilitydagar. Nä, mer sommar och sol vill vi ha :-)

Nu ska det packas färdigt inför imorgon, blir tidig uppgång imorgon då Emma ska stå här 06.45 för upphämtning av oss.

2 kommentarer:

Jackie + Chip/Nova&Enzo sa...

Hej svejs!
TACK för sist! Lycka till nu på Vänersborg med dina 2 vovvar-fullt ös framåt:=)
Ring om du har tid på eftermiddagen för lektion för oss, men jag kan förstå om du e trött & vill avstå. Med en sån tidig dag! Men jag tror vi är under eftermiddagen runt i Frölunda/Askim för att fönstershoppa & hälsa på vänner. Så det hade varit kul med ett pass på klubben:=)
Vi hörs
Kramiz

Eva-Karin sa...

Hej Elin!
Nu är äntligen löpet över och allt annat har börjat fall på plats efter lite hektiska veckor med examen och nytt jobb. Tyvär har jag precis insett att jag jobbar varenda torsdagseftermiddag i juni. Men den 1 juli är jag iaf ledig så om ni ska träna då (det vet du kanske inte för det är ju rätt länge kvar) så är jag iaf gärna med. Hoppas allt är bra annars och att det gick bra i vänersborg! Kram Eva-Karin och Lotta