onsdag 22 september 2010

Soligt hajom!

I tisdags morse så var jag och pappa i förrådet vid nio och körde en liten inventering av de möblerna som flyttade dit häromveckan. Vi fick även med oss tre stycken stora resväskor fyllda med kläder som skulle med till Hajom för förvaring.
Efter att pappa varit hos tandläkaren så satt jag och tjejerna redo i bilen och vi begav oss mot Hajom. Var fantastiskt att komma ut! Solen sken, det var lagom varmt och hundarna lyste av lycka över att få komma dit. Potatislandet hägrade och det var bara att spotta i nävarna och sätta igång! Var en hel del potäter vi fick med oss hem till slut. Fick även upp rödbetsskörden (2 stycken) och morötterna (7-8 stycken) Hoppas på större skörd där nästa år :P
Freja betedde sig så härligt när jag en stund senare klev ut stugan med svampkorgne i näven - hon reste sig upp från sin boll och fullkomligt flög ut i skogen. Hon visste vad som var på G helt enkelt :-) Fick med mig en hel del svamp hem, härligt värre! Men snacka om att det börjar bli en svårhanterlig hobby nu när det ligger med gula löv på marken än det finns svamp....! Då gäller det att svampradarn är på ;-)
Efter lite lunch och mer röjande så var det dags att åka hem igen :-( Men med en hel del svamp och potatis i bakluckan. Jag lagade hasselbackspotatis med ugnsstekt kyckling i måndags och potatisen var ljuvligt god :-) Mumma för egenodlat!

Bakade en kaka som vi åt hos pappa på onsdagkvällen, när jag kom hem och när den var klar så var det dags att befinna sig på Hundens Hus för valpkurs! Vi hade inkallning på schemat och oj så kul det var. Var en sån dag när man kände att det verkligen verkligen var KUL att hålla kurs.

Jag, pappa och världens bästa tjejer på trappan i Hajom

Inga kommentarer: