torsdag 12 maj 2011

Lerinpackning på det.

Vi hade en härlig förmiddag idag hundarna och jag. Jag kände mig rastlös på morgonen och beslöt mig för att åka upp till klubben tidigt, i solskenet :) När jag väl kom dit så var det såklart mulet, men det gjorde inte så mycket när vi ändå skulle ut och traska! Tog torsdagsrundan med lymmlarna och kunde träna hyfsat bra på Frejas nya sakta-kommando, då hon en dag kommer att bryta benen av sig om hon inte tar det lite lugnt. Så vi nöter på...
Efter en liten paus tillbaka på klubben så blev det lite agilityträning för båda jyckarna. Tränade på signalkontroll med Freja, där hon skulle välja rätt mellan gungan, balansen och slalom - gick hyfsat bra. Stella fick träna på kontaktfält och sen så tränade båda på bakombyte i threadle. Går som vanligt bra på träning, eller när man står och nöter en stund - men omöjligt när man kommer i full rulle eller på tävling. Får väl bara fortsätta nöta annars jag...!
Jag körde även på med lite freestyleträning med Stella, där vi fokuserade på slalom i olika kombinationer och det gick ganska så bra. Frejsson fick köra ett kort lydnadspass för att friska upp minnet. Det blev många, många pauser och det blev riktigt soligt och varmt efter en stund. Satt kvar på våra nya fina bänkar en bra stund, med en bok i näven och bara njöt. Freja låg smart nog i skuggan och svalkade sig, medans Stella hittade en ännu bättre alternativ - gyttjebad.
Hon gick lös i ett lerdike precis vid planen och kom upp BECKSVART. Man såg inte ett enda vitt hårstrå på henne och hon såg verkligen för taskig ut. Men attans vad nöjd hon var :) :) Det blev en dusch på närmare en halvtimma för henne kan jag tillägga, då var hon inte riktigt lika nöjd.
Efter det har jag haft en jättehärlig dag på jobbet, med två roliga kurser och fick bakat ett bröd på kvällen nu med, vilket alltid känns bra :)
Nu laddar vi upp under natten och längtar tills imorgon, då är det Trippelchansen på GMBK igen! :) :)

Inga kommentarer: