onsdag 1 juni 2011

Helgens tävlingar

I lördag så var vi i Torslanda på deras görmysiga inofficiella agilitytävling och vi hade lika trevligt som vanligt! Vädret var inte lika fint som det brukar vara, men vi var nöjda och glada trots det :)


Freja gjorde ett par riktigt bra lopp, men fick lite slalomstrul såklart. I ett lopp var det kanon, i ett annat katastrof... :) Frejson kom igenom alla sina tre lopp och kom 2:a, 4:a och 5:a. Stella gjorde riktigt bra lopp hon med och kom igenom 2/3 lopp och kom 3:a och 4:a. Var såklart jättenöjd över resultaten och vi kom hem med en hel påse med priser, både från hundarnas placeringar och från lotteriet där jag tog hem tre fina priser! Kul :)

Blöta och smått kalla åkte vi hem, jag hann med en snabbdusch och sen var det tillbaka ut i bilen igen. Vi hämtade upp Rebecka, Sarah + hundarna och styrde sedan kosan mot Helsingborg där vi blev välkomnade med öppna armar av Paulina och byrackan :) Kvällen bjöd på fin-pizza, film och soffhäng - grymt skönt!

Söndagens tävlingar var över efter en timme för Stella, som hade tidiga nummer. Jag klantade till agilityloppet kraftigt, där jag stod i vägen för hindret hon skulle ta, var sedan för sen i ett blindbyte vilket ledde till en disk. Var väldigt nöjd med ändå, med hennes hindersug och fina slalom.

I hopploppet var jag dock inte lika nöjd alls där hon bara pekade finger åt mig så det skrek om det... En disk direkt och jag blev ganska så grinig och resten av loppet blev hejkonbejkon och jag gick av till slut. Så blir det ibland... :) Vi kommer med nya tag snart.

Frejson gjorde ett riktigt, riktigt bra hopplopp där det blev en rivning och ett slalomfel. Hon var väldigt följsam, självständig och lyfte bra på fötterna - var många rivningsrisker.

I agilityloppet blev det ett slalomfel, men hon höll huvudet kallt mycket bättre under de här klasserna. Var väldigt nöjd med min lille skrutthund! :)


Bilderna på Freja är tagna i Torslanda av Jennie Melbin från TÖBK.

Inga kommentarer: