onsdag 16 maj 2012

Det flyter på just nu :o)
Mår bra, känner mig stark (minus några kilon) och hundarna är glada och nöjda.

Igår var det dags för lektion 1 i bruks tillsammans med Monica. Vi skulle gå appellspår med pinnar och allt... Freja kammade noll.
Min fina lilla spårhund var inte alls med på noterna, och det här med att gå ett spår som någon annan har gått föll henne inte alls i smaken. Hon tyckte det var mycket häftigare att käka gräs, cirkla runt och rulla sig i gyttjan. Pinnarna däremot markerade hon klockrent (när hon väl råkade hamna i närheten av en) Så nu blir det att gå hem och träna på att gå spår som andra har gått.
Freja hade malle-träning förra veckan, i form av Annas fina tik, som jag nu naturligtvis glömt bort vad hon heter...! Ofattbart fin, snäll malle  i alla fall och det är en träning vi sannerligen behöver mer av.
På söndag ska vi förhoppningsvis träffa Petter och Herman för ytterligare träning. Herman är en yngre malle-hane (dock på stadiga 35 kilo redan) och jag hoppas att han kan visa Freja att mallar inte är onda :o)
Ska vi någonsin lyckas eller bara bli godkända på något på tävlingsplanen eller i brukset så måste Freja fatta detta också.

Nu ska jag bege mig upp till klubben tillsammans med Jennie. Ska tvinga Jennie att gå ett spår åt mig, ta en promenad och sen blir det nog lite agilityträning tror jag. Freja och jag ska till Vänersborg imorgon och tävla, vilket ska bli lajbans! Vi har bara ett lopp och jag hoppas innerligt att det kan tänkas gå vägen. Vill ha en klass 2-hund nu...! Överväger att ta med mig ett hopphinder så vi har någonting att värma upp på innan det är våran tur.

Inga kommentarer: