söndag 26 juli 2009

Söndag rakt igenom...

Det är söndag och Stella och jag har tillbringat två timmar i rastgården tillsammans med Maria och Link. Paret med bishon frisén kom den här söndagen med och lilla Tilda är så himla duktig. Jag börjar bli sugen på att hitta en hund att tävla och träna med och att tävla i smallklassen känns roligt...! :-) Kanske ska lägga in en stöt där....

Eller finns det någon annan som har en pigg hund de vill ska tävlas i agility, så får ni gärna hojta till!

Trots att Stella och jag har haft ett par långa agilitydagar så blev det lite slalomträning idag och det gick riktigt bra. Sedan tränade jag både Tilda och Link en stund och Maria tränade lite med Stella. Det blev sen lite hundbusande och tjejsnack med Maria, som jag har saknat.
Satte upp våra fina hundar för att få en bild, då Link är på väg att resa sig och jag säger typ "Maria, skaffa pli på din hund", precis då lyckas Maria knäppa den här underbara bilden. Kan tillägga att vi skrattade ganska ordentligt.
Nu håller jag på och tvättar lite, behöver egentligen ta tag i min lägenhet och städa lite. Speciellt då Chilli verkar ha fått för sig att min solroskruka är en toalett....! Eller i alla fall ett lekställe, då hon kastat ut hälften av jorden på balkongen. Tack för det katt.

Inga kommentarer: