torsdag 19 maj 2011

Mmm mjölk

Jag vet inte vad det är med mig, men just nu får jag inte nog utav mjölk! Helt vanlig, kall, vit, hederlig ko-mjölk. Mums! Dricker en liter om dagen helt plötsligt, jag som i vanliga fall bara har lite i kaffet :) Nu klunkar jag ner hela glas. Sitter och avnjuter ett glas vitt nu med en bit sockerkaka faktiskt :)
Dagen idag har varit väldigt lång, härligt lång och jag har hunnit med en hel del. Var på klubben vid nio där jag körde ett tvåtimmarspass på agilityplanen med Tina & tollar-Theo. När de åkte gick jag ut en sväng med hundarna och sedan iväg och lade ett kort, rakt, megasimpelt spår till Stella som sedan fick ligga en stund. Körde ett pass med infostarter med Freja. Gick hyfsat bra, men vi behöver träning. Försökte lägga mycket fokus på första hindret, att hon ska klara av att ta det på kortare avstånd - något hon har svårt för och gärna springer under.
Stella fick gå sitt spår, och ärligt talat vet jag inte om hon fixade det på ren tur, eller om hon faktiskt spårade, haha. Vi ska göra fler försök snart igen, och se om vi kan komma igång lite grand. Stella fick sedan köra lite infostarter hon med, och hon är duktig som sjuttans.
Freja fick ett pass till där vi la fokus på att varva full fart och backsvängar. Gick oväntat bra!
Vid 13-tiden fick vi sällskap igen, då av Emma & collie-Theo som också fick sig ett agilitypass. Det blev till slut sammanlagt sex timmar på klubben, vårat lilla himmelrike :)
Hundarna däckade fullkomligt när vi kom hem, helt utslagna. Jag har sedan pysslat med lite allt möjligt här hemma, tvätt, städning, matlagning, kursplanering och planering inför sommarkurserna vi håller på att lägga in på Hundens Hus och Vallda hund & hälsa.

Inga kommentarer: