måndag 9 maj 2011

Stella briljerar, dock inte matte.

Det fortsätter att vara si så där (milt uttryckt) med bloggandet, och det blir bara en ond cirkel utav det. Färre inlägg, färre läsare, färre kommentarer. Go'et kanske kommer tillbaka snart, vi får se :)
I helgen var jag och Stella i Kungälv och tävlade agility. Freja löpte, så hon fick avstå denna gången. Det var riktigt skönt att bara vara iväg med Stella, och fick massa tid över att umgås med vänner, leka funktionär, trilla på ändan och en hel massa annat.
Stella har under våra senaste tävlingar, både officiella och träningstävlingar haft riktig otur. Det har varit skott på tre stycken och när vi var i Malmö, inomhus, så fixade hon inte ljudnivån. Hon har med andra ord inte varit jättetaggad och det har såklart kännts tråkigt. I lördags var fallet dock INTE så. Stella var taggad ut i fingertopparna och hon var otroligt rolig att köra. Hade hon bara inte haft en klantmorsa så tror jag att vi hade tagit hem både Hopp2 och Agility2. Resultatet var i slutet endast en nolla i båda klasserna.
Hopp2 var en galet rolig bana, som jag ska bygga upp här hemma så fort jag får möjlighet. Självklart byggd av vår allas Jörgen Sundvall. Svår, men riktigt riktigt rolig att köra! Min plan kändes ganska säker, jag skulle springa skiten ur banan hade jag bestämt mig för och körde på offensivt och litade på Stella. Hon gör en kanoninsats, tills jag springer för långt - gör mitt byte på helt fel ställe och skickar in henne i fel tunnelingång. Ni ser själva på loppet hur nöjd jag var med mig själv där. Stella gör HELT rätt. Underbara hund.



I agilityloppet var det en hel del fällor, men vi kom förbi de flesta. Det vi diskade oss på i slutet, fel ingång på den gula tunneln - hade jag inte ens övervägt. Så stort slarv av matte. Fem fel på gungan med, och tur var kanske det - för ett nollat lopp där hade lyft upp oss till klass 3.
Hejaklacken under loppet.... Ja, vad ska man säga Paulina och Emma? Ni är otroliga :)


3 kommentarer:

Camilla och terroristerna sa...

Ni var jätte duktiga! Oliver hälsar och tackar för att du tog hand om honom!
Kram från oss

Marita sa...

Ni är ju jätteduktiga, vilket flyt :) Satt och tänkte på dom första filmerna jag såg när du kom flåsande 5 meter efter Stella :) :) Nu har du ju kondis som en häst ( inte min kanske min Jessis ) :)

Anna sa...

Sv: Tack så mycket :p Dina lopp var ochså jätte fina :) Nästan alla bilder är rediskerade. Se kommer inaom kort :p
Kram på dig!