tisdag 19 juli 2011

Det har varit ett par hektiska dagar det senaste, med tävlingar i Ulricehamn. Bitvis var det katastrofväder, men som tur var så gled regnmolnen undan för ett bra tag med :-) Stella har fortsatt att gå riktigt bra och vi gjorde flera bra klass3lopp - hon har varit sjukt taggad inför varje lopp och det är en fortsatt vinst för mig. Freja däremot, har varit tusen gånger FÖR taggad. Hon brukar vara galen innan lopp, men de här två dagarna har hon varit sju resor värre än vanligt. Mina lår har varit i ständig fara för en bitattack och innan ett hopplopp var hon nära på att bita mig i ansiktet av exstas över att få starta. Livsfarliga hund.
Det har tyvärr märkts på loppen också, och pga övertaggad hund och dåligt underlag så har vi haft två kraschar på banan.
Första gången var när Freja skulle ta ett hopphinder, inget konstigt alls - men i upphoppet så var det som om hela hennes bakdel bara försvann under henne... Och hon slår någon konstig bakåtvolt rakt in i hinderstödet. Andra gången var när hon sprang upp för balansen i en sån jäkla fart att hon flög av minst lika fort. Hon är tyvärr inte heller hunden som skulle säga till att hon har ont någonstans, utan reser sig direkt (skakar inte ens av sig) ger MIG en utskällning för att hon ligger på marken och inte springer, och sen sticker hon vidare igen.
Men hon är noga genomkollad, stretchad, masserad och allt verkar vara som det ska. Ingen hälta, inget ömmande någonstans - vilket är en oerhörd lättnad såklart. Jag är väldigt glad att jag har en sån vältränad hund, hennes ryggmuskler går INTE av för hackor - och det kan naturligtvis ha räddat henne från smärtor från två rejäla vurpor.
Förutom att Freja kraschat lite inne på banorna, så har hon varit sitt gamla vanliga gangster-jag igen, till mattes stora förtret. Massa dumma påhitt, fingerpekande, springa bakom ryggen, utskällningar och nej, jag är inte särskilt nöjd - vi har gjort några riktiga katastrooooflopp. Såklart jag är nöjd med några bitar - det är jag alltid, men inte mycket denna gången ;-) Det blir vila nu i en vecka ungefär, utan NÅGON agilityträning alls. Nästa vecka ska jag och Freja ner till Jenny i Asige och gå kurs för henne och Zeljko. Det ska bli galet roligt och jag längtar verkligen! Jag ska dock dit redan imorgon, för att vara obeservatör på en foundation-kurs de håller imorgon och på torsdag. Så Elena får passa tjejerna här hemma, och jag åker ner - utan hund. Trots att Freja var billig häromdagen, så saknar jag dem båda vansinnigt mycket bara efter ett par timmar.

Idag har jag hunnit med ett tandläkarbesök (lagning) och efter det blev det en promenad på klubben tillsammans med Linda, följt av lite träning. Sen åkte jag iväg och höll en privatlektion, med min svullna käke, men tror jag gjorde mig förstådd trots det ;-)
Har faktiskt hunnit med lite av en shoppingrunda också, var ett tag sedan om man säger så. Det blev två nya par skor, två bikinitrosor och en kjol. Allt på rea dessutom! Det gillar man :-)

Nu ligger jag med fruktansvärd ryggont, och längtar tills jag kan somna, och få skiten att gå över ;-)


I sista agility3-loppet så var vi nollade fram tills näst sista hindret, och får där en femma på a-ets nedfart. Tusan också.


Freja springer ett öppet hopplopp, och lyckas kravla sig igenom med fem fel. Man får tydligen hoppa upp på tunneln om man springer in i den direkt efteråt ;-)


Stella springer ett nollat laglopp, hopp - skön känsla!

Ikväll tänder vi ett ljus, och låter tårar rinna, för världens finaste världsmästare, som i söndags drog sina sista andetag. Kommer att kännas konstigt att stå i Lotushallen utan Lotus imorgon.
Vila i frid gamle Guldtand.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Å vad roligt med kurs, avis!! :-)
Och såklart superkul att ni har hittat får på nära håll också, tumme upp!

sarasis sa...

elin elin, herregud vad tjejerna har utvecklats. och du med. är så stolt. älskar dig