måndag 11 juli 2011

Gotlanduppdatering

Som vanligt så suger jag på att blogga, så nu kommer en försenad liten Gotlanduppdatering :-)
Jag och Jeanette satte av från Bollebygd halv sex på torsdag morgon och på båten i Oskarshamn mötte vi upp en del av vårat resegäng. Det blev en riktigt rolig båtresa, och solen sken ikapp med oss när vi kom iland i Visby.
Vi kom fram till våra fantastiska stugor strax utanför Visby och slängde in våra saker innan vi begav oss sedan till stranden där det vankades hundbad. På kvällen var det dags för min första tältrusning. Dvs, deltagare som samlas på tävlingsdagen en viss tidpunkt och när visselpipan blåses i (så gott som bokstavligt talat) så är det försten fram till platserna som gäller. Jag hade tänkt mig att visst kommer folk att springa, men inte i min vildaste fantasti hade jag tänkt mig att det skulle gå till så som det gjorde. VUXNA människor, som knuffades, svor och inte brydde sig om vem de drog ner på vägen. Sparkade omkull våra saker, för att få sin plats och sen satt de inte i sitt tält EN ENDA MINUT under de tre tävlingsdagarna som följde. Helt ofattbart. Etablerade, välkända instruktörer - som beter sig på detta viset, det var det sjukaste jag varit med om. Paulina och Emma drog det tyngsta lasset, de blev omkullknuffade under rusningen och Emmas ben totalpajade (som ni kanske ser). Paulina repade sig som tur var lite bättre, efter sin sträckning, men stackars Emma haltade omkring i dagarna tre.

Dagarna som följde fylldes med mycket skratt, galet varmt väder, många bra lopp och härligt sällskap.
Under tre tävlingsdagar så hann jag springa 24 lopp varav ungefär hälften var laglopp.
Jag som tävlade i klass 1, 2, 3 OCH lag fick närmare 12 timmars tävlingsdagar. Vi hann med andra ord inte med så mycket annat på kvällarna, utan det blev vindrickande, pizzakäkande, kvällspromenader på ängen och allmänt chillande :-)
Hundarna sprang många nollade lopp (främst laglopp) och jag är såå himla nöjd med de båda två. Stella knep sin sista pinne i Agility2 på söndagen, och är därmed uppklassad till klass 3.
Jag drämmer till med några videoklipp från tävlingarna och ett par bilder.

Laghopp med Stella – 5 fel.

Agility 2 – 0 fel, fjärdeplats och pinne. Trots flygplansmuller = LÅG hund, så gör hon ett bra lopp Duktiga hunden! :-)


Agility1 – 10 fel (slalom+rivning) Duktig hund!

Hopp2 – 10 fel och en andraplats. Sjukt nöjd med första delen av detta loppet!
Jag har för övrigt VÄÄÄÄRLDENS bästa hejaklack!

2 kommentarer:

Sofie sa...

fy sjutton vad du och Freja utvecklats Elin. Åh, så himla duktiga är ni!

Jessica sa...

Ja vad ska jag säga, ni är alltid bäst i mina ögon..;) Saknar er massor!