söndag 24 juli 2011

Vi har haft en bra vecka tillsammans hundarna och jag - och lärt oss massor! :) Jag var hos Jenny Damm i Asige under onsdag och torsdag, där det var foundationkurs för henne och Zeljko Gora. Jag satt med som åhörare i två dagar, antecknade skiten ur mig och fick med massor av bra övningar och tänk hem.
Det kliade som sjutton i fingrarna på mig när alla sprang runt och tränade med sina hundar och man inte hade någon hund med sig att träna med. Men jag har redan påbörjat träningen hemma, och kommer att träna om lite olika saker, och förbättra andra.
Jag ska försöka skriva ner mina träningsmål ordentligt och verkligen göra en bra plan för hur det ska läggas upp. Ibland slarvar jag med min planering, och fullföljer inte mina träningsplaner ordentligt - det ska det bli ändring på nu! :-)

I fredags var jag och Freja på Hundens Hus där det vankades massagekurs för Anna Skog Vennberg från Hund i Harmoni. Jag lärde mig massor, Freja skötte sig strålande och tyckte att det var en grymt bra kurs att gå - en hel dag med en hel massa beröring (Frejas favoriiit)
På kvällen blev det en spontantripp in till city tillsammans med Camilla från mitt gamla jobb, och vi satte oss på Bar Himmel för snack och vinpimpel. Vi är bra på att prata Camilla och jag och efter några timmar gick vi vidare upp till Aveny 1 där vi hittade en väldigt bekväm soffgrupp, och mer vin :-) Trots att jag gick omkring i mina monsterklackar, så höll jag mig på fötterna hela kvällen (hade aldrig gått om vi inte suttit så mycket) och hade en riktigt trevlig kväll.

Igår hade jag och Emma en heldag ihop, vilket var väldigt roligt. Vi påbörjade dagen med projektplanering och inköp av material på K-rauta och Jula. På Jula fick vi låna verktyg och gick fullkomligt LOSS inne på lagret. Vi kapade, borrade, slipade och tusan vad bra det blev till slut. Slutresultatet blev en grymt snygg stegjusterare till a-hindret.
På klubben blev det lite lunch och sedan satte vårat ingenjörsarbete igång på allvar! Vi byggde ihop en upphöjd ram jag ska ha till hjälp under min träning med a-hindret och jag satte igång träningen så fort ramen var klar.


Här har jag preciis lagt ner ramen på marken för första gången och kör vårat första shejpingpass med ramen - ni ska få följa VARJE steg i träningen hade jag tänkt.


Här har vi pass nummer två och jag har gått över till att använda leksak (boll). Har svårt för kasttimingen många gånger, då jag vill att hon ska suga på framåt - men hon vänder upp mot mig varje gång klicket kommer, och jag får svårt att få till ett bra flyt. För att vara andra passet med ramen, känns det otroligt bra.

Det var varmt ute, himlen var blå med ett par ljusa moln och träningen kändes fin. Sedan, på två röda sekunder, blev himlen mörkare och mörkare, vi avbröt det första träningspasset och rusade in i klubbstugan, sekunder innan himlen öppnade sig. Det mullrade, blixtrade och regnet fullkomligt öste ner. Jag, Freja och Emma tryckte uppe på altanen, men efter en stund gick det inte att vara där heller och vi smet in i klubbstugan och upp i soffan alla tre. Där blev det dock ganska läskigt efter att blixten slog ner överallt och ingenstans och det lät fruktansvärt inne i stugan. Som tur var gick det över fort och vi kunde ta oss ut på appelplanen igen så fort det slutat regna. Det blev lite rallylydnadträning för Emma och Egon och de fick gå sin första bana idag! :-) Så himla, himla duktiga och snart drar vi ut och tävlar.

Inga kommentarer: