tisdag 2 augusti 2011

Idag har det varit förbaskat varmt ute - men trots det så tog vi oss ut på en långpromenad, jag och hundarna. Det var som tur var ganska svalt i skogen, då vi befann oss i skuggan och jag tror vi var ute i 1,5 timme ungefär. Vi gick egentligen inte särskilt långt, men det var en hel del sicksackande genom skogen, för att hålla skorna torra och benen hela (förbaskade björnbärsnår). Tog dessutom en hel del blåbärspauser med ;-) Hundarna hittade bad(läs ler)pölar överallt och kunde svalka sig ordentligt emellan åt. Tillbaka på klubben (som vi utgick ifrån) så blev det faktiskt ett litet agilitypass också. Då det egentligen var aldeles för varmt för att träna, så blev det 30-sekunders pass för hundarna, och nästan fem minuter vila emellan varje pass. Jag tränade på tightsvängar, och där har jag med Freja tillfört ett nytt kommando, nämligen "vänd" som ska betyda sväng tight vänster. Sväng tight höger behåller jag "back" på. Stella behåller jag "back" på både vänster och höger, åtminstone för närvarande. Det är inte alltid så lätt att träna om saker med en hund som inte är så träningsmotiverad alla gånger... :p
Hundarna fick sig flera kallduschar på klubben, medans jag fick vänta tills jag kom hem. Har nog aldrig duschat så kallt och njutigt så mycket av en dusch :P
Hastade sedan ner till torget där jag träffade Hanna för en sen lunch/fika och en hel del catch-up-snack. Blev även en runda på torget där jag faktiskt shoppade lite grand. Hittade lite födelsedagsprellar till min kära lillasyster som fyller hela 18 år på torsdag! Köpte även ett par walking-skor för halva priset på Intersport. Köpte även en ny träningströja - må det nu få igång min träningsmotivation...! Tack Hanna för en härlig eftermiddag - det behövde jag verkligen!
Kvällen har ägnats åt matlådetillverkning, som idag fylldes av en ovanligt god korv stroganoff med pasta.
Ska försöka få till ett inlägg om träningsdagarna för Jenny & Zeljko när jag får tid igen :)







1 kommentar:

Ulrika-Atlas sa...

Duktiga ni är! Vilka snygga svängar på Freja. Jag ska sätta Atlas framför datorn o säga "Copy" ;o)