tisdag 9 augusti 2011

Underbar tisdag!

Aaah, vilken härlig tisdag vi har haft! :)
Solen sken när vi tog våran morgonpromenad, och sedan kröp jag upp i sängen igen med morgonkaffet och började jobba med lite hundungdomsarbete och även lite vanligt jobb.
Vid 13 mötte jag upp Emma och Sofie på klubben, där Nettan tränade på en nybyggd bana på 20 hinder - med nummerskyltar och allt!
Vi tog en liten uppvärmningspromenad, där tjejerna fick inviga sina nya vgw-bälten som vi köpt från Charlotte på Hundteamet.se - funkade grymt bra!
Tyvärr började det skjuta efter en stund, och Stella fick hoppa in i bilen igen... :-/ Freja fick springa banan tillsammans med mig, och jäklar vad vi fick springa. Var ett staket som var joooobbigt att ta sig igenom, men det gick till slut. Fick lite problem med en svår slalomingång, men löste det med en utstickande slalombåge!
Sprang banan flera gånger om, och fick förbättrat det mesta. Efter en stund hade det dessutom tystnat runt omkring, och Stella var taggad för att träna - helt underbart! :) Hon körde på jättebra, sprang som bara den - hade ett kanonslalom men fick lite problem med staketet, där hon sprang upp på balansen gång på gång som låg en meter ifrån. Men ett par gånger fick vi till det :)
Efter att vi gått av hundarna åkte jag hem tillsammans med Sofie, och fick slappa i soffan en stund. Blev sedan bjuden på stenugnsbakad pizza som vi gjorde själva. Eller ja, Sofie gjorde den - jag la bara på vad jag vill ha på :) Mycket gott var det i alla fall och jag är fortfarande mätt.
Vilja och Freja hittar varandra mer och mer, och tycker att det är bäst att hålla ihop, småtjejer som de är ;-)

Inga kommentarer: