tisdag 9 augusti 2011

Veckan som gått.

Då ska vi se vad som har hänt den senaste veckan :)
Jag har fortsatt med min handlingskurs i Halleröd, och hade sista tillfället på måndagsgruppen igår. Har känts väldigt bra och är nöjd med kursen. Förhoppningsvis blir det fler kurser där snart med. Både en fortsättningskurs och en handling-grund till.
I torsdags efter kursen hamnade jag i Mölndal med Emmorna där det spelades yatzy på gräsmattan och vi hade det gott i ett par timmar.
På fredagen var jag tillbaka på kontoret igen, på riktigt, och jobbade i ett par timmar. På kvällen gick Persson och jag ut för en tjejkväll och åt en supergod middag på Cicero i Linné. Jag åt en pastarätt med oxfilé och kantareller, och det kan utan tvekan vara en utav de bästa rätterna jag har ätit! Rekomenderas startk! Satt sedan på Lilla London och drack vin på uteserveringen där, till och med trots regn :-)
I lördags var det stressa som gällde - men gick utan smärre problem. Var hos familjen på förmiddagen, där det vankades födelsedagsfika för Alice, som fyllde 18 på torsdagen! Direkt efter fikat hastade jag iväg med hundarna, och åkte ut till Vallda tillsammans med Sofie och hennes byrackor ;-)

Susanne har ordnat så himla fint med fåren nu och vi har världens vallmöjligheter där nu. Två stora fält där man kan köra långa hämt, både öppna och dolda. Sen ett mindre fält, där baggarna går - det är de vi vallar på numera, för att slippa argtackorna ;-) Och där har de även byggt upp en 25:a. Jättefint underlag, platt och fint. Susanne tar emot fler för vallning nu, och tar 100:-/timmen. Ni får gärna höra av er till henne på telefon 0735-056948 om ni är sugna.

Freja gick bra på baggarna, även om de var lite väl nyfikna på hundarna. De är inte så invallade än, så vi fick lite problem med springeriet. Men bitvis kändes det riktigt bra!
Vilja hade lite samma problem som Freja, och båda småtjejerna hoppade undan när baggarna tittade nyfiket på dem. Moss fick köra på de stora fälten och visa sina skills ;) Han behövdes i skarpt läge för att få in en sjuk tacka, och skötte sig galant med Sofie i spetsen. När vi var klara i fållan fick JAG valla med Moss, och det var så galet galet häftigt! :-) Inte dumt med en hund som faktiskt kan kommandona och dessutom lyssnar ;-)

Stella fick faktiskt också göra debut hos dessa fåren, och skötte sig över förväntan. Har haft henne i hagen hos Jeanette innan en gång, och då var det hej kom och hjälp mig gånger 20. Hon gjorde tusen utfall mot fåren och man såg inte mycket vall i den hunden då kan jag säga. Men nu gick det minsann bättre! Lina på såklart och det blev några ryck i början, och de kommer fortfarande - men mindre ofta nu :) Fåren fick springa som tusan... Haha.
Skönt och se är dock att hon inte springer på för att bita fåren, utan bara skrämmer dom. (stackars satar)

Efter vallningen blev det tillfixning hos Sofie och sedan förfest hos Sarah, som såklart fylldes med massa skratt och dans. Vi hamnade på Park Lane lite senare, och hade en riktigt härlig natt! Ni är bäst brudar, älskar er! :)



Inga kommentarer: