söndag 14 augusti 2011

Lördag

Det blev en riktigt härlig lördag, även om humöret dalat lite upp och ner även idag...
Ibland är det bara tungt... Vissa dagar saknar man människor, som inte längre finns bland oss, mer än andra... Sånna tillfällen är det inte lätt att hålla fasaden uppe. Vissa perioder kommer de tillfällena tätare och jag är nog helt enkelt inne i en sån period just nu.
Trots detta så blev våran lördag riktigt bra. Jag började dagen nere vid Tippen, där vi spenderade en solig timme med promenad och massa badande. Stella o Freja fick simma ef
ter bollen i "kanalen" och de fick i tur och ordning vänta på stenen tills de fick hoppa ner i vattnet igen. Freja blir totalhyper när det vankas bad, och hennes mindre trevliga vallsidor visar sig tyvärr då. Så de får helt enkelt simma efter bollen en och en :-)
Båda hundarna skötte sig exemplariskt på promenaden, vilket var väldigt skönt. Vi gick förbi både människor och hundar, men fokus bibehölls på mig! Underbart!

När vi klev innanför dörren hade vi fått tillökning, i form av två små Jack-Russell-herrar vid namn Treo o Lipton, vars matte o husse för en gångs skull skulle iväg på öite firande på egen hand.
Grabbarna har skött sig så fint så, och hängde glatt runt fötterna på mig när

jag stod och bakade i köket. Har gjort persikoglass, kladdkaka och nu på kvällen kanelbullar - allt för att hålla mig sysselsatt och hålla tankarna i schack.Vid 18 tiden fick jag dock en liten ångestattack över att jag inte gjort något vettigt och tog med hundarna ut på promenad. Vi gick en sväng och sen så tränade jag en stund med alla hundarna i tur och ordning. Avslutade med lite godissök och det lät så himla härligt, när alla fyra sniffade runt tillsammans. En timme senare kände jag mig bättre igen och vi ägnade kvällen åt filmtittande. Freja lånade ut en av sina bäddar till Treo, men visar ändå ganska tyd
ligt att hon anser att det är hennes plats :-)


1 kommentar:

Camilla och terroristerna sa...

Lipton & Treo är sååå glada och lyckliga för att de fick bo hos er. Det är även deras matte och husse, tack än en gång för hjälpen!

Lycka till i helgen!

Kram