måndag 29 augusti 2011

Slalom sätter stopp

I lördags var vi i Halmstad och tävlade, Freja och jag, och som vanligt satte slalom stopp för våran framfart. I agility1 var prioriteten kontaktfält, därefter bommar som skulle ligga kvar, och därefter slalom. Kontaktfälten satt, alla bommar låg kvar, men 2/3 fick räcka, och vi behövde två försök för att ta oss förbi andra porten i slalom.
Jag var så nöjd med Freja, men såklart känns det lite trist att det ska vara ett förbaskat hinder som stör oss så mycket.
I hoppklassen, som var väldigt rolig att köra, började det ganska bra. Men sen så går JAG in och förstör slalom istället. Ropar till "slalom" en extra gång för att påminna henne att ta port nummer två också (har funkat förut), men jag gastar för högt, och dessutom försent - och hon krockar med pinne nummer tre.
En bom ner i detta loppet, och en söt vägran där Freja hoppar över hinderstödet i stället. Det blev en disk till slut, då Freja inte uppskattade min handling över ett "runt/back" hinder och stack iväg mot ett annat i ren protest. Men det gör inget :-)
Vi hade en fruktansvärt rolig dag, Perra, Nicke och jag - med många skrattanfall, höga skrik och gråtande om vart annat.
Det höll dock inte på att börja så trevligt, då vi blev överraskade av ett fruktansvärt åskoväder när vi kom fram till Halmstad BK vid halv åtta på morgonen. Vi satte upp tältet med panik i ådrorna, och sprang skräckslagna tillbaka till bilen med regnet rinnandes ner under jackorna. I nästan en timme satt vi i bilen, spelade wordfud och skakade av alla åsknedslag runt omkring. Tävlingen fick skjutas upp i drygt en timme, men efter det hade vi hyfsat OK väder. Det kom bara ett par skurar, och det kan man leva med. Under väntan i bilen passade Nicke på att måla av mig på bilrutan - likt va? :-)



Jag var helt slut när jag kom hem, sov i tre timmar innan jag fick tvinga mig upp en stund, för att dricka ett glas vin och kolla på film, sen sov jag i tolv timmar till.
Söndagen ägnades åt storstädning av lägenheten tillsammans med Elena. Det är verkligen RENT hemma hos oss nu, är knappt att jag vill ta med hundarna tillbaka, haha.
I förmiddags fick jag ordnat min nya fotovägg, som jag tycker blev riktigt bra - men det saknas fortfarande foton på ett stort gäng av mina goa vänner, och en kär syster - men det ska fyllas på allt efter som :-)
Nu efter jobbet ska jag möta upp Perra och Tino och vi ska iväg och leta svamp någonstans, ska bli spännande!

Inga kommentarer: