söndag 14 augusti 2011

Söndag

Idag har jag och tjejerna främst tillbringat våran tid tillsammans med Malin och hennes två tjejer. Vi tog en promenad och hade det skönt, sen så tränade vi lite agility. Freja var den som fick träna av mina två, pga skott såklart, och skötte sig ganska så bra :)
Jag har insett att jag har fått ett stort bakslag i våran träning, och det innefattar våra raksträckor - så där ligger vi just nu i hårdträning! Fortsätter även med våran tightsvängsträning (vänd/back) och varvar mellan att jobba med pinne, hinderstöd, frivilliga beteenden och kommandon. Det går framåt hela tiden, men jag måste komma ihåg att inte ha för höga krav. Det är utan tvekan en av mina sämre sidor som hundtränare...! Skärpning matte!
Fick till lite balans och slalomträning idag med, och båda fungerade över förväntan. Tog hjälp av en slalombåge även idag, och det hjälper verkligen.
Väl hemma fastnade jag på parkeringen, då hellregnet var över oss! Tänkte att det säkert bara var en skur, och beslöt mig för att vänta ut det. Väntade i tio-femton minuter, men fick sedan se mig besegrad och gav mig ut i syndafloden, och självklart bröt himlen loss när vi hunnit gå ett par meter :-)
För att fylla kvällen med något, gav jag mig på att göra hemmagjord glass igen - med ett nytt recept och det blev citronglass denna gången. Jag blev inte helt nöjd med persikoglassen, även om Elena tyckte den var jättegod. Jag tror att jag använde ett lite väl simpelt recept :P Citronglassen däremot - satan vad god den blev!
Några timmar kvar av kvällen och jag fortsatte med bakeriet och gjorde en smarrig lingonkaka, som jag ska ta med till Majorna imorgon då vi ska bryta ner Hannas kök! :)

Inga kommentarer: