lördag 20 augusti 2011

DPAC Riksfinal!

Nu är DPAC över för i år och hjälp vad roligt vi har haft!
Jag och Freja checkade in på Scandic Crown på fredagen vid halv fyra tiden och blev välkomnade av gänget från SHU och Doggy. På rummet satt Emma och Molly, våra room-mates och efter vi packat in oss i rummet så var det samling, samt avgång mot Liseberg.
Vi fick inträde, åkpass och matkuponger - med andra ord, kvällen var vår :-) Jag, Linn, Jannie och båda Emmorna (Niklasson & Norberg denna gång) hängde ihop inne bland alla attraktioner och hade riktigt, riktigt roligt.
Jag vågade mig på att åka Lisebergsbanan, för första gången på femton år - och det var banne mig värre än jag mindes det, haha. Skrek som satan gjorde jag och vrålade antagligen sönder Niklasson trumhinnor. Vi vågade oss dessutom på Atmosfear, Uppskjutet, Höjdskräcken och några andra vändor. Det blev lite spelande också, god mat och avslutning med massor av Ben&Jerrys - mums!

Efter en kvällsrunda med hundarna utanför Trädgårn så hade vi tänkt hoppa ner i jacuzzin, men den visade sig var stängd för kvällen, så det blev film i sängen tillsammans med Norberg istället. På lördagsmorgonen, blev det hotellfrukost och sedan promenad till Trädgårdsföreningen (där det aldrig är lätt att ta sig in med hund, även om man har en inbjudan) och vi började dagen med en hoppklass som uppvärmning för alla deltagarna. Freja rev två hinder, men gick annars väldigt bra.
Solen sken hela dagen och det har verkligen varit kanon, massor med fina gåvor från Doggy, fint arrangemang, bra väder, lunch och massa annat skoj! Freja började de "officiella" klasserna med att göra ett kanonlopp i Hoppklassen, där hon rev fjärde hindret på en lång raksträcka, men tog sedan ett kanoooonslalom! Allt vårat nötande kanske har gett resultat till slut, vem vet ;-) Vi fick den näst snabbaste tiden (20 hundradelar efter Marlene o Best) och låg på sjätteplats inför Agilityklassen. Freja var om möjligt ännu mer taggad, och gjorde inte minsta ansats till att stanna till på balansbommen...! Gungan slog inte i ordentligt och det blev dessutom två rivningar, så sammanlagt 20 fel och våra chanser försvann fort med det. Tiden däremot var det inget fel på och suset som gick publiken när vi sprang var häftigt :)

Jag skäms lite över loppet, då jag var för slarvig och skulle ha tagit om hindren och diskat mig, men jag antar att det var tävlingsdjävulen i mig som satte stopp för det igen. Skärpning matte!
Vi fick en pokal trots våra 25 fel, och den är så fin så :)
Stort tack till Sveriges Hundungdom och Doggy Professional som anordnade denna finalen, så oerhört bra! :)
Efter jag lämnat av en trött Freja hemma åkte Stella och jag till Skatås och promenerade. Vi letade samtidigt efter försvunna lilla Timjan, och fick lagom till att vi kom hem - reda på att hon var återfunnen välbehållen! Oerhört skönt att höra! :)

Inga kommentarer: