onsdag 31 augusti 2011

Nya utmaningar!

Under kvällen har jag suttit med som åhörare på Cattas kantarellkurs och antecknat som en toook! Jag skulle gått med som aktiv deltagare, då vi hade få anmälda - men vips sa det bara så blev kursen full och jag nöjer mig med att titta och lyssna i stället :) Så imorgon ska vi introducera träningen och det ska bli jättespännande att försöka lära hundarna något helt nytt. Jag har aldrig jobbat med dofter på det här viset förut, så det ska bli riktigt kul! Efter kantarellkursen så hade jag andra tillfället på min inkallningskurs, och det gick bra även idag :) Inkallning är något jag tycker är väldigt roligt att träna, och det är väldigt kul att hålla kurs i det också. Det hade hänt mycket med alla hundarna och ägarna, bara på en vecka och det var en riktig kick att få se! Det går inte att på fyra veckor (så lång som kursen är) få en inkallning som fungerar i alla lägen, utan för mig handlar det om att ägarna ska komma in i rätt träningstänk och verkligen lära sig hur de ska träna.

Nu sitter jag hemma hos min lillasyster, för hon behövde lite sällskap idag. Så jag och hundarna ska slagga här i natt. Imorgon har vi ytterligare ett fullspäckat schema, då jag ska vara hos frissan klockan 14 och efter det ska vi vara på styrelsemöte i Rävlanda vid 18. Innan frissan ska jag hinna ut på promenad med hundarna och förhoppningsvis hinna träna lite med kantarellerna också! :)

1 kommentar:

Camilla och terroristerna sa...

Spännande med kantarellsök, har dock för mig att du lyckas enormt bra med ditt plockande av kantareller utan hjälp från dina hundar ;).
Kram från oss