söndag 19 februari 2012

Mycket kul på agendan i vår...!

Idag har vi tillbringat ett par timmar på klubben i solskenet och skickat iväg agilityhindren till Scandinavium där vi ska ha genrep imorgon. Lördag och söndag kommer jag och Freja att vara med på agilityshowen på Horseshow - och det ska bli fantastiskt roligt. Freja har hittils inte varit påverkad av en yttre miljö, någonstans. Det spelar ingen roll om militären bombar, hundar kommer springande eller om vi är på tävling med vrålande publik. Hon är BARA fokuserad på agilityn och har inte varit negativt påverkad av miljön på MyDog, så jag tror inte att Horseshow kommer att bli någon skillnad.
Negativt påverkad är kanske fel ord, för visst höjs stressnivån något radikalt - och det är aldrig bra. Så efter sånna här större evenemang så är det ett par dagars vila som gäller, för att ge stresshormonerna en chans att sjunka tillbaka till normalt igen.
På fredag ska vi till fröken Jenny och svettas i två timmar - äntligen! Som jag har längtat. Vi har tagit det ganska lugnt med agilityn i vinter, och jag har varit ganska slapp med träningen där. Så vi behöver verkligen drillas igenom rejält nu...
Jag har fått in fler privatlektioner i agility än vanligt nu, och det är så fantastiskt roligt.

Jag har ett gäng nu som är så sjukt motiverade och det gör det hela ännu roligare. De suger åt sig allt man säger och vill bara lära sig mer hela, hela tiden :o)
På invigningen plåtade skitungen Emelie mig och hundarna ihop och det blev så himla bra bilder. Ska beställa en hel drös :o)

Inga kommentarer: