söndag 20 maj 2012

We did good, we did bad.

I torsdags var det dags för Vänersborgs klass 1 tävling och jag åkte dit tillsammans med Emma P och EvaBritt, och de förblev vårat sällskap för dagen. Mycket trevligt som väntat :o) Något schitzoväder dock, regn, sol, regn, sol.
Freja hade bara en start, vilket var Agility1. En trevlig bana byggd av Catharina, och vi började bra. Jag sprang som planerat, genade med bra avstånd till en tunnel, gjorde ett framförbyte i godtid men Freja river. Ner på backen blir det och vi går av. TRÅÅÅÅKIGT.
En stund senare blir jag kallad till sekreteriatet, och domaren vill prata med mig. Det visade sig att jag blivit erbjuden ett omlopp, då C stod i vägen för mig när jag genade till tunneln. Inte det som gjorde att jag diskade min hund, men ändå. En bra, ansvarsfull domare med andra ord - och jag tog tacksamt emot omloppet.
Gång nummer två in på agilitybanan var starten fortfarande bra, men vi får en vägran till a-hindret. Sjukt onödig, och hon kommer dessutom in framför mig och jag måste hoppa över henne. Resten av loppet är felfritt och jag är väldigt nöjd med starten, slalom, balansen och att hon hoppade muren utan problem. Vägringen ledde till en sjätteplats och vi fick rosett och pris ändå :o)

Hoppet över min hund visade sig dock vara en ganska dålig idé (men hellre det än frejamos såklart) då jag hade sträckt mig rejält...! Har sen i torsdags eftermiddag trillat tre gånger efter att jag rest mig upp, samt trillat baklänges i hallen när jag skulle klä på mig.
Smärta säger jag bara. Men har kört på massa tigerbalsam, voltatren och panodil.

Igår var det dags för Jönköping - alla klasser, och jag blev upphämtad av Hanna 05.30 på parkeringen. Okritstligt tidigt, men så är det med agility ;o) En smidig resa till Jönköping blev det och byggde sedan bo med Nicke o Perra på plats.

Vi har gjort lite blandade lopp i helgen, hundarna och jag.


Agility1 Freja.
Dåligt: tjuvstart, river långhopp, springer förbi a-et (här med) och vet inte säkert vilken sida hon ska in på hindrena innan gungan.
Bra: river INGENTING! Kanonbra a-hinder, väl uppe. Superfint kf på balansen och kanonbra slalom.

Hopp1 Freja
Kommer till hinder nummer 3, sen rivs det. Går ut.

Hopp3 Stella
Grymt härlig start på banan, går sen ur slalom och disk efter slalom, hinner inte in före henne. Försöker sen köra på lite grand och är väldigt nöjd med banan efter däcket.


Agility 3 Stella
Släpper henne för tidigt vid hinder 3, även om jag tycker att hon kan ta det ändå, får en vägran men efter det är det felfritt.
Bra a-hinder, okej gunga, bra balansbom och superslalom. Duktiga tjejen :o)
Ett härligt slut på dagen helt enkelt...!

Hanna och jag styrde sedan kosan hemåt, stannade först för lite thaimat (vad annars) och det var så gott att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Godaste ever!
Däckade sedan i sängen klockan 22, hundarna somnade vid 21 när vi kom hemrullandes :o)

Inga kommentarer: