måndag 13 juni 2011

Ännu en tävlingsrapport

I fredags var det planerat att jag och Sofie skulle tillbaka till Peter för ännu ett vallningstillfälle... Tyvärr fick vi det tråkiga beskedet att Peter blivit sjuk, så var tvugna att ställa in :-( Det var två förkrossade blondiner som fick välja soffan framför fårskit den kvällen.
På lördag åkte vi ut till Bollebygd tjejerna och jag, då det vankades tävling. Stella började med att köra Agility2 och hade ett bra flyt och bra fart, vilket jag var väldigt nöjd med. Hon hoppade balansbommen ovanligt stort - vilket jag sa ifrån på, och sen blev det en disk vid en threadle där jag inte hann med. Tyvärr väntat dessutom. Slalom är jag väldigt nöjd med! :)


Freja var sedan näst på tur med att köra sin debut i Hopp2. Där började hon med att fuska på däcket två (!!) gånger, vilket jag var lite förvånad över. Det blev en disk senare i banan, men jag är nöjd med mycket. Jag kunde pusha henne i bakombyten, och bäst av allt - inga rivningar alls! :)
Direkt efter tävlingen åkte vi vidare till paradiset, världens bästa Hajom! Där tillbringade vi tre timmar i solen, och hade det för himla bra! Hundarna var halvglada när vi åkte in mot stan igen, besvikna efter den korta visiten. Det visade sig dock att de inte behövde deppa länge, för på väg in ringde Sofie och det bestämdes att vi skulle tillbaka ut till stugan direkt. Emma var på och vi åkte ut tillsammans med sex hundar - begav oss direkt till Asksjön där jag och alla hundarna badade - ljuvligt skönt att tvätta håret i världens bästa sjö. Det höll dock på att gå lite illa då collie-Theo fick för sig att springa in i hästhagen (med flytvästen på!) för en "lekstund" med den enorma ardennerhingsten som gick där. Turligt nog så kom långnäsan ut välbehållen...!!
Det blev sedan grillmiddag och många skratt under kvällen. Dock höll det på att gå åt pipsvängen då Elin inte riktigt hade inspekterat stugan ordentligt när vi kom, och tände eld i brasan...! Kan vara bra att se till så inte presenningen sitter kvar runt skorstenen innan man tuttar på... Men vi kom helskinnade ur det med ;-)

Det blev en liten spelkväll med, och satan vad jag skrattade - förbannade Edward Cullen och Gud - jag säger då det. Det blev sänggång aldeles för sent för att gå upp så förbaskat tidigt...
Det blev tävling i Bollebygd även på söndagen och Freja skulle köra Agility1. Det började riktigt bra, med ett kanonkontaktfält på balansen, sen flög två bommar i marken, gungan kändes otroligt bra! Slalom sket sig igeeeen, och jag valde en frivillig disk genom att ta om hindret innan (experiment som dessutom misslyckades..) Men nöjd som tusan trots detta - var en riktigt skön känsla i loppet!


Fortsatte med en heldag i solen tillsammans med underbara vänner, trots att jag inte körde någon mer hund... Älskar agilitytävlingar! :)

Inga kommentarer: