måndag 6 juni 2011

Oj vilken helg vi har haft!

Vi har haft en heeelt otrolig helg, jag och tjejerna. Vi började med att åka till Falkenberg på fredag förmiddag där det vankades klass 2 tävling för mig och Stella. Solen gassade något så kopiöst och svetten rann...!
I agilityklassen fick vi fem fel på balansen, men med klassens näst snabbaste tid (6 hundradelar efter snabbaste) - vilket var grymt roligt! Fart har aldrig varit Stellas starkaste kort - så det glädjer mig att se snabbhet på resultatlistan ibland!
När tävlingsdagen var slut åkte jag, Linn & Hanna till Falkenberg, köpte thaimat som vi sedan avnjöt i kvällssolen utanför våran lånade stuga vid Skrea strand. Vi hade sedan en fantastisk kväll med mycket prat, en del vin, MIG-spel, plump och det blev sedan sängen vid kvart över tio, då helt utslagna av trötthet. På lördagen var vi på plats tidigt på morgonen, och redan då gassade solen något förfärligt. Jag tog igen lite solning under förmiddagen innan det var dags för klass två. Stella gjorde en kanoninsats i Hopp2 och vi placerade oss på tredjeplats och tog våran sista pinne. Vi är därmed uppflyttade till Hoppklass 3 - vilket känns fantastiskt spännande (men galet utmanande!) I agilityklassen blev det femton fel, och jag åkte hem mot Göteborg - nöjd, men trött som stryk. Trots tröttheten så blev det grillning på Amundön på kvällen tillsammans med Emma P, Elin P, Sofie och Sara + alla nöjda hundar såklart. Mycket bad blev det och hundarna slocknade utslagna hemma på kvällen ett par timmar senare. Själv svirade jag om till festblåsa och begav mig ut på Lounge tillsammans med Hanna, Emma, Sarah och Emma - mycket trevligt!
På söndagen var det KM på Hundungdom som gällde och det var vaaaaaarmt! Rena rama grytan och svetten rann... och rann...! Freja var först ut från min flock och gick in på lydnadsplanen och fick 10 på plats och 9 på tandvisningen. En stund senare genomförde vi vårat bästa lydnadsprogram någonsin, fick 179,5 poäng och vinst och korades till Klubbmästare i lydnad! :) I agilityn gick båda hundarna kanonbra. Stella var nollad genom första rundan och ledde inför sista loppet, där vi gör en felfri runda fram tills sista hindret...! Där blev det TVÅ vägringar - efter fingerpekande från Stella, och vi slutade på en andra plats. Frejson kom i mål med 15 fel från två lopp och kom trea! Duktiga lilla skrutthunden! :)




Idag har vi varit i Kallebäck och tävlat agility. Freja inledde dagen med ett nollat hopplopp, hamnade på tredjeplats och tog sin sista pinne, är därmed uppflyttad till Hopp2! I agilityklassen fick vi en 5:a på A:et och en 5:a i slalom - blev en 10:e plats. Det var fina kontaktfält, en fin gunga och ett bra flyt - låg på henne bra (minus en megastor sväng där jag glömde ropa på henne) Frejson vilar efter ett bad på AmundönLinn & Hanna slappar vid Skrea StrandVackra Vilja njuter av Amundön

Inga kommentarer: