onsdag 16 november 2011

Födelsedag på schemat

Igår var det födelsedag på schemat för Elin...! Började med att jag blev väkt av pappa och Alice som kom med kaffe och muffins med ljus i :-) Blev lite soffmys innan de gav sig iväg för att ta sig an vardagen. Jag tog det lugnt på morgonen och åkte sedan till klubben och tog en promenad i det underbara vädret.
Blev en härlig promenad men jag blev riktigt irriterad när vi var på väg tillbaka. Ser två "välkända damer" på avstånd med deras stora hundflock och stannar till för att vara säker på att ingen av deras hundar når fram till mina. Hade åtminstone tvåhundra meter till godo . En av deras hundar sätter av mot mitt håll, men matte reagerar inte. Inte förrän jag ställer mig tydligt framför mina hundar, som hennes nästan nått fram till, och skriker högt att mina hundar inte är friska - så reagerar hon...! Ska det behövas eller?! Suck.

Trots en härlig promenad, avslutet skakade jag av mig fort så var ser nog ett misstag att åka till klubben för att gå dagens promenad. Freja blev så förväntansfull att jag trodde att hon skulle krypa ur skinnet....!
De har haft koppelvila båda två nu i två veckor, pga förkylning och svullna lymfknutor på Freja. Det var inga problem alls i början, men nu börjar de verkligen bli uttråkade...! De är båda så fyllda av överskottsenergi att hälften vore nog...!
Det blir en hel del shejpande hemma, för att hålla skallarna i schack och Freja fick träna på att bära på svampkorgen igår. Stå o hålla går bra, men gå är svårare. Får skaffa mig en mindre...! :-)Efter promenaden gav jag mig av och storhandlade och ställde mig sen för att laga mat. Blev en riktigt bra omgång av chortizo/majssoppan!
Efter ett par klickeromgångar med tjejerna kom Elena hem med present och rosa princesstårta med 24 ljus i. Fick bli en snabbfika då Elin fick bråttom, men mysigt var det!
Har sen haft ett kurstillfälle i Agility fortsättning och Klicker. Tror nog att mina kursare visste att jag fyllde år idag, för jag fick ovanligt mycket lovord - något som såklart gjorde mig oerhört oerhört glad! En av dem visste det på riktigt, finaste Lisbeth och hade med en liten födelsedagspresent. Tack fina fina du för det!Rakt igenom en bra födelsedag helt enkelt och på söndag blir det nog lite mer firande med familjen :-)

Idag har det pågått trimmning hemma hos oss, då båda hundarna fäller som sjutton...! Tog en bra stund att borsta igenom dem, och massa hår blev det! De låg och njöt med stängda ögon båda två, tyckte det var riktigt skönt... Däremot var kloklippningen inte riktigt lika uppskattad ;-)
Nu börjar min arbetsdag gå mot sitt slut, och jag ska efter rasten göra mitt sista ryck här! Sen bär det av mot Mölndal för styrelsemöte - alltid kul! :-)

Inga kommentarer: