onsdag 2 november 2011

Here we go again..!

Bloggen är så gott som borta känns det som... När mitt internet hemma försvann för en månad sedan så hade jag ca 60 besökare om dagen, nu är vi nere på dryga 15 om dagen ;-) Inte så konstigt såklart!Har inte haft någon möjlighet att blogga det senaste, och nu vet jag knappt vart jag ska börja då det har hunnit hända så jäkla mycket...!
Vi har tävlat en hel del, högt och lågt - i både agility och rallylydnad, med både framgångar och bakslag. Både Freja och Stella har fått fina 99/100 på rallylydnadsbanan, och vi har roligt där!
Förra helgen var jag och Stella i Kungälv och tävlade klass3, och var fasligt nära att göra riktigt bra ifrån oss i både hopp och agility. Det blev en 5:a och en disk till slut dock. Stella börjar få till rätt så okej kontaktfält nu äntligen, övning ger färdighet!
På DM i oktober så visade Hundungdom sina framfötter, och tog hem lagguldet 2011. Freja och jag var med och gjorde en insats där, och det var en otroligt skön känsla!
Stella gjorde två fantastiska lopp på DM, varav två nollade - och en med en femfelare. Hade det inte varit för femfelaren hade vi nog haft en bra chans att ta hem det individuella guldet. Vi tar det nästa år istället ;-)
Med jobbet går det bra, det börjar trilla in lite mer kurser och jag håller för tillfället i Rallylydnad, Agility och Klickerkurs - vilket är otroligt skojigt! Mina privata kurser är över för iår, pga brist på agilityplan. Någon som har en till övers? ;-)

Nästa vecka börjar ett helt nytt kapitel för mig, nämligen kursstarten i Problemhundskonsult (på andra hundskolor kallad hundpsykolog) och jag längtar! Det kommer att bli krävande och oerthört utmanande - men förhoppningsvis grymt roligt också!

Nu drämmer jag till med en liten bildserie från den senaste månaden... :-)

Inga kommentarer: