måndag 28 november 2011

Äntligen börjar vi friskna till...!



Nu verkar det äntligen som om hostan har gett med sig...! Freja har inte hostat på åtta dagar, och har nu börjat få röra på sig lite mer än bara koppel. Lyckan var total hos båda hundarna när de i torsdags fick springa lösa för första gången på tre veckor.
Freja har fått köra några "rejälare" lydnadspass, och är taggad till tuuuusen. Vi har fått med oss ett par riktigt bra tips att arbeta vidare med, och tackar Tina & Anna för det.
Just nu ligger fokus på;
- En bättre fotposition, och helt enkelt bättre förståelse för var Freja ska befinna sig. Hon har börjat med att glida fram i position, och vi jobbar med att få bak henne en aning.
- Peppa upp halterna i det fria följet.
- Stadga i alla positioner. Sitt kvar vid tandvisning och inkallning, platsliggning, ställandet och läggandet.
- Ingången i inkallningen - så att vi kan få bort den där förbaskade IPO-ingången en gång för alla.
- Apporten, bättre greppande och uthållighet. Vi har nått fantastiska framsteg på bara en vecka, och fortsätter att jobba vidare!

Helgen som gick var mer eller mindre perfekt...! I fredags så åkte jag och Tina till XXL Sport & Vildmark och gick lös på butiken. Jag fick med mig hem två par lundhagsbyxor med stretch - som jag längtat efter detta byxor! Fyndade även hem en Haglöfs fleecetröja och en Haglöfs softshelljacka. Allt till ett riktigt vrakpris..! Fantastiskt :-)
Efter shoppingen begav oss vi till klubben tillsammans med Nicke & Perra och där blev det lite träning. Jag glädjs varje gång jag får träna tillsammans med mina fantastiska träningskompisar (varenda en av er!) och tycker att det ger så extremt mycket att få hjälp, och att kunna ge hjälp!
Egons kontaktfältsträning ligger just nu mig varmare om hjärtat än Frejas ;-) Haha.
Resten av kvällen ägnades sedan åt ett konsertbesök på Scandinavium tillsammans med Tino och Perra. On Stage var på scen med bland annat Jill Johnsson och det var riktigt bra musik och en härlig kväll rakt igenom!
Lördagen ägnades åt julpyssel hemma i form av pyntning och julgruppstillverkning och sedan promenad på klubben, där jag passade på att plocka lite vitmossa. Vi fick sällskap efter en stund av Emma och Egon, och träningen ägnades åt lyndaden även idag.
På kvällen fick jag besök av Tino, och det blev mycket hundsnack, annat snack och allmänt mys. Stella passade på att hångla upp Tina en stund, och fick sedan tillbaka samma behandling :)
På söndagen var det som känt oväder utan dess like, och hundarna fick dagen till "ära" lite one-on-one time med matte, med enskilda promenader.
Julpyssel och städning hann vi sedan med under dagen innan det var dags att åka till Hanna för den årliga traditionen med adventsfika! Underbart mysigt :-)
Jag, Tina, Emma och Sarah avslutade sedan kanonhelgen med buller och bång i biosalongen framför bästaste bästaste Twilight 4:an - Breaking Dawn part 1.
Helt fantastiskt bra var den och man kommer ju att längta ihjäl sig tills del två kommer ut!





Inga kommentarer: