tisdag 22 november 2011

Melissa m.m

Klockan är 11.09 och jag sitter hemma och drar ut på mitt morgonkaffe. Idag ska jag se till att någon byter ut däcken på min bil. Jag skulle aldrig våga köra omkring med bilen om jag själv hade bytt däck, så jag gör som jag alltid gör - betalar någon annan att göra det åt mig. Det meckiga är inte att åka till en mack och få det fixat, det meckiga är att få ut däcken från mitt förråd. Elena och jag har hur mycket saker som helst, och att komma in i förrådet är ett projekt utan dess like. Självklart ligger inte vinterdäcken åtkomliga heller, utan jag kommer att behöva ägna en bra stund åt att lyfta ut massa lådor och väskor, få fram däcken, in med lådor o väskor igen. Sen iväg och byta däck, tillbaka med sommardäcken, få ut massa lådor och väskor - få in sommardäcken och sen få in massa lådor och väskor - igen. Så det är vad jag har att se fram emot idag. Om jag hade satt igång så fort jag vaknade imorse så hade jag antagligen redan varit klar... Gjorde jag det? Självklart inte, utan jag sitter här och smuttar på mitt kalla kaffe...

I söndags var jag hemma hos pappa och blev lite firad av familjen, då vi inte fick till det på min födelsedag. Jag fick en jättefin present av pappa, nämligen att få åka till Kålmården och träffa vargarna där! Självklart hade min kreativa pappa ordnat med ett presentkort, där han klippt in mitt ansikte :-) Du är för fin du pappa.
En helt fantastisk present och jag längtar verkligen tills jag kan planera in det! Ska bli så himla intressant :-) Vem följer med mig?

I torsdags så var jag, Hanna, Emma, Sarah, Nettan, Ida och Jeanette på Melissa Horns konsert - vilket var helt fantastiskt! Några av oss började kvällen med middag på Pasta+ och det var riktigt gott! Konserten var som sagt fantastisk, och jag hade gåshud från första ton. Melissa är verkligen en av mina favoritartister, och hennes låtar blir bara bättre och bättre!
Efter konserten blev det kaffe o kaka, innan vi skiljdes åt. Blev all and all, en fantastiskt trevlig torsdag!

Inga kommentarer: