torsdag 17 november 2011

Jag saknar lydnaden!

Hundarna har som sagt vilat i två veckor nu, och träningsmonstret i mig själv och i Freja börjar klättra på väggarna här hemma. Vi börjar bli lite smått trötta på shejping och tricksträning nu känner jag. Vill ha något att bita i!
Saknar lydnaden hur mycket som helst, och vi har kört ett rejält pass med apportbocken här hemma nu. Fokuserade främst på att sitta still med den i munnen, då hon gärna vill gå omkring med den - tror det är någon "balansgrej". Fokuserade även mycket på att få bort tugg, omvänt lockande när jag håller fram den och mycket stadga - samt attityd och ett par ingångar med den i munnen. Kändes riktigt, riktigt bra, och Freja hade härlig inställning.


Ska försöka ta mig iväg och få till ett lydnadpass snart, för just nu så finns verkligen motivationen...! (de gäller att passa på) Behöver dock börja träna för någon, och skulle hemskt gärna åka och träna för Mia, som står högst på önskelistan.

Inga kommentarer: