tisdag 22 november 2011

Glad instruktör

Idag har jag haft ett kurstillfälle i agility fortsättning, och det var tillfälle tre som stod på schemat. Först stod balanshindren på schemat, och efter det blev det lite mer handlingsträning. Riktigt, riktigt roligt och både hundar + förare imponerade verkligen! Så himla kul att se!
Efter det hade jag sista tillfället på min klickerkurs, och där stod Beteendekedjor på schemat. Poängen var inte att få till en kedja som man ska ha till något särskilt syfte. Poängen var att hundarna skulle lära sig "framförmappen", oregelbunden förstärkning och kedjor, och att förarna skulle få in tanken i hur man ska tänka med kedjor. Var oerhört kul att se hundarna jobba, och det blev färdiga kedjor till slut! Fantastiskt att se :-)

Jag fick ihop däckbytet till slut, tro det eller ej ;-) Så nu rullar min bästebil med vinterskruden på! En bra promenad har vi fått till med, blev nere vid Tippen idag, med både hav och skog - härligt!
Sen så har Freja, ta-i-trä, inte hostat på nästan två dygn...! Hoppas hoppas hoppas att det håller i sig nu så jag kan börja "räkna ner" dagarna tills vi får träffa våra kompisar igen - för fy tusan vad vi saknar dom!

Inga kommentarer: