torsdag 1 december 2011

Olyckor kommer sällan ensamma

Jag har en hostfri Freja, men nu är hon halt i stället... Detta pga en uppsliten trampdyna. Det hände igår då jag o Malin var ute på promenad i regnet, men märktes inte förrän vi tränade lydnad en stund senare. Då reser hon sig upp från platsen, och kommer haltande emot mig. Så det har varit tassbandage o tratt här hemma idag, till Frejas missnöje.
Fick aktivera henne lugnt inomhus idag, men det gick bra. Såret ser redan mycket bättre ut! Men så var hundarna ute för kvällskiss i trädgården förut, då jag helt plötsligt hör Freja pipa till av smärta. Trodde att det kanske var tassen, men hon visade ingen smärta där.
Tänkte inte mycket mer på det förrän jag ligger o klappar henne o får blod på händerna. Hon har ett blödande sår på ena örsnibben...!
Misstankarna går direkt till katten, som tyvärr har för vana att mobba Freja... Jag har tyckt att hon gjort det på ett retsamt, men ändå lite lekfullt sätt förut - aldrig har det hänt något med klor eller tänder förut. Freja är rädd för henne, mer eller mindre, o går undan så fort hon kan. Att det skulle vara Stella som skulle orsakat detta finner jag oerhört svårt att tro då mina hundar aldrig gruffat eller visat några sura miner mot varandra... Hade det varit hundarna så hade det nog dessutom hörts mer tumult. Nej, jag friskiver Stella helt - ju mer jag tänker på det o lägger skulden på Chilli. Vad jag ska göra åt saken vet jag inte än... Kan inte ha en katt som gör illa min hund, hur gosig och fantastisk hon än är..!
Olyckor kommer i tre, så nu är kvoten banne mig fylld...!

Inga kommentarer: