tisdag 27 december 2011

Ren lycka

Åh vilket underbart träningspass vi fick till idag hundarna och jag. Tränade två pass per hund, och slutade i helt rätt tid!!! Heja mig!
Stella fick träna moment i rallylydnad samt allmän träning i fotgående + fokus. Kändes kanon båda passen, även om vänstersvängarna kräver en del träning. Hon svänger FÖR tight. Haha.
Freja fick träna tävlingslydnad, fotgående med fokus på språngmarch och halter, samt uthållighet. Perfekt position så gott som hela tiden och halterna blir bättre o bättre hela tiden! Avslutade kanonpasset med ett läggande och ett ställande under gång och det kändes kloooockrent! Var så himla himla glad när jag slutade att jag nästan skuttade hem! Under tiden när jag tränade med Stella fick Freja ligga vid sidan om på en hög mattor, och få lite stadgeträning - samt vice versa. Ingen av hundarna rörde sig ur fläcken, vilket kändes fantastiskt det med.

Inga kommentarer: