onsdag 7 december 2011

Full rulle

Ja, nu är det verkligen dygnsjobbande som gäller här på Hundens Hus. Nya lokalen börjar komma någosånär i ordning gällande renoveringen...! Våran fantastiske hantverkare Jonnie är där, med full koll på läget. Väggar rivs, hål i väggars görs och nu är städarna där i dag för att förhoppningsvis fixa i ordning lite innan målarna kommer till helgen.
Gud vad jag längtar efter att kliva in där under nästa vecka :-)
Det kommer att bli så himla bra! Mattan blir inte den jag önskar mig, utan den får vänta ett år eller så, men vi kommer att fokusera på att få i ordning en inhängnad gräsplan under 2012 istället. Kommer bli grymt det med :-)

Hemma julstökas det för fullt, bakar, gör julkort och myser i soffan med grymma böcker. Freja börjar bli okej nu, med både tass och öra. Löpet är dock på ingång (rätt bra timing) egentligen, men vi längtar så förbaskat mycket efter att få träna på allvar. Med löp kommer det att bli två månaders "vila" för Freja, något varken hon eller jag uppskattar. Men hon kommer att vara färdiglöpt till My Dog i och med detta, och det känns vlädigt bra.
Idag kör jag på en tiotimmars arbetsdag, och är helt färdig...! Pia och jag har arbetat som dårar idag, både i gamla och nya lokalen. Om en stund åker jag iväg till Hisingen för agilitykurs, sen ska jag hem och slockna i soffan.
Hundarna har fått hålla sig till rastningar och inomhusträning idag, och vi fokuserar på treans apportering för Freja och treibball..

Inga kommentarer: