söndag 25 december 2011

Juldagen

Idag har vi gjort precis det man ska göra på juldagen - slappat! Det blev sänggång sent i natt så sov till tio idag vilket var väldigt skönt. Slöade runt lite hemma med familjen en stund innan de åkte iväg för att hälsa på gammelmoster och jag tog ut hundarna på promenad. Det blev en timme i slottskogen. Juldagen är väl "bestämd" som en promenad-dag i Sverige, så fullt med folk var det!
Resten av dagen har vi öppnat julklappar, då det inte blev något öppnande igår. Firandet i familjen/släkten har förändrats något, så vi har fått anpassa oss helt enkelt. Så klapparna fick vänta till idag, och det blev flera klappar som var precis vad jag önskat mig. Bl.a. brödrost, vattenkokare, sällskapsspel - "alias" samt underställ. Fick en massa annat också och blev så glad så :-) Kändes som att mina klappar gick hem hos familjen dom med.
Efter klappöppning satte The Fahlgren band igång och det blev invigning av Alices nya keyboard, massa sång och galen dans. Skrattade så jag fick ont i magen...! Systrarna ska iväg ikväll, men jag och tjejerna stannar hemma med pappa och myser hela kvällen vi :-)

Inga kommentarer: