lördag 24 mars 2012

Elin bloggar - IDAG MED!

Ja, jag bloggar idag med. Helt sanslöst.
Nu sitter jag med ett glas rött och har precis avslutat en rätt så skön film med två favoriter (av olika andledningar) - Steve Carell och Ryan Gosling. HET Ryan och rolig Steve i Crazy stupid love. Myskväll helt enkelt.
Dagen börjades med att jag vaknade tidigt och tog med hundarna en sväng till klubben - var halvkul då det var bomber och granater-dag där. Stella vägrade hoppa ur bilen och Freja blev till o med lite låg under ett lydnadspass. Men när jag började belöna hennes fotposition med att få ta balansbommen, så blev det ett annat ljud i skällan. Något underlig belöningsplacering, men attityden blev bra :o)
Sen blev det lite ärenden en liten stund innan jag åkte till jobbet för att ta tag i lite mer gräsplansröjning - ett evighetsarbete som jag känner för att leka pyroman med ibland.
Fick hjälp av tre härliga agilitykursare, Cecilia, Julia o Sara - samt Julias o Saras sambos. Grymt tacksamt! Tack allihopa för ett grymt jobb idag.
Vi fick gjort sjukt mycket idag och det var värt att komma in ett par timmar på en lördag.

Emma, Egon o Lisa joinade mig och tjejerna för lite rallyträning i två timmar, vilket verkligen behövdes. Emma o jag byggde varsin bana, och det gick bra. Jag är väldigt nöjd med både Stella o Freja. Freja lät bli att hoppa omkring som en blådåre, trots att vi hade koppel på.
Citerar C "förbannade koppel att döda attityden". Men som sagt, jag var nöjd med dagens pass.
Stella har fått till en jäkla bakbensaktivitet, och jag fattar knappt hur. Men hennes vänstersvängar är bitvis lika bra som Frejas.
Imorgon kan det gå bra - eller så går det åt skogen - haha. Ser fram emot en dag till med bästa vännerna - samt att få tävla mot en hel DRÖS med kursdeltagare! Sjukt kul och jag håller tummarna för att de slår oss allihop! :o)

Snajsig dag :o) Rödvin gör för övrigt det mesta bra.

Inga kommentarer: