fredag 23 mars 2012

Kick-ass-fredag!

Åh vilken härlig dag jag har haft idag :o)
Fick hit lilla Rocky igen imorse, och tog en promenad med alla hundarna innan det var dags att åka till jobbet. Sen hade jag en privatlektion i vardagslydnad med ett jättetrevligt par med en golden. Vi jobbade ute i 1,5 timme och njöt samtidigt av den underbara vårsolen. 18 grader, strålande sol och trevliga kunder - då är det inte så dumt att jobba :o)
Sen blev det lite vanligt kontorsarbete innan det var dags för nästa privatlektion. Det var Louise och Charlotte som kom med sina hundar, för två timmars agilityträning.
Det blev jaakkos, tyskar, afrikaner och flipperifloppar högt och lågt. En hel del svärord från damerna, men lite gåshud också :o) Det är alltid lika kul att ha engagerade, träningssugna agilitynördar hos sig ska ni veta!
Efter Charlotte och Louise åkt hem slog jag följde med Cathrine och tog tag i ytterligare röjning på gräsplanen. Phuuu säger jag bara. Det börjar såklart hända lite saker, men det är MYCKET kvar. Imorgon blir det mer jobb där, och då tillsammans med tre av mina agilitykursare som jobbar för en privatlektion ;o) Ingen dum deal det inte :o)

På söndag blir det debut på rallyplanen för i år också, vilket skulle kunna gå hur som helst. Jag har inte tränat mycket alls, så måste försöka få till ett snabbt pass imorgon med - för att friska upp minnet på tjejerna, som ska tävla båda två :o) Kul blir det i alla fall!

1 kommentar:

Jennie sa...

Lycka till på tävlingen!! :D
Längtar redan tills på Tisdag! :)

Kram