torsdag 22 mars 2012

Underbara vår!

Jag har nu tre hundar sovandes i lägenheten, medans jag ägnar mig åt lite bokföring. Eller ja, nu har jag tagit en paus, då jag halvvägs inne i arbetet insåg att jag har lite papper i bilen jag måste ha för detta - och jag oooorkar inte gå och hämta dem. Det tar säkert fem minuter att gå fram o tillbaka till bilen ju ;o)
(ja, lat är mitt mellannamn)

Hundarna och jag har tillbringat fyra underbara timmar utomhus och bara mått helt fantastiskt bra! Vi började med en promenad alla fyra, där det blev mycket bus och spring i skogen. Jag la under tiden tre personspår till Freja, som hon gick på vägen tillbaka. Det första la jag i en kraftig uppförsbacke, med mycket snår och jobbig terräng. Tanken var att det skulle få ner tempot lite på henne, då hon hade för hög fart när vi spårade häromdagen. Tror ni det funkade eller?! ;o) NÄ. Det resulterade istället i att jag fick springa som en IDIOT efter henne upp för backen och det gick aldeles, aldeles för fort. Hon tappade bort sig i en skarp vinkel, men hittade tillbaka efter en stund - och sprang sedan förbi spårslutet. Glad som tusan ändå :o)
Andra spåret beslutade jag mig för att bromsa henne ordentligt, men det bakslog bara som tusan. Hon tappade bort sig helt o hållet, och det blev att hon bakspårade, samt irrande runt ganska rejält. På något vänster kom hon ändå fram till spårslutet och var väldigt nöjd med sig själv.
SISTA spåret däremot, där hände det grejer. Jättefint tempo, nosen i backen och klockrent på slutet. Väldigt nöjd!
På väg tillbaka träffade vi Emelie o Malin och när de hade värmt upp sina hundar blev det lite agilityträning.
Freja fick träna lite slalom samt ett par kortare kombinationer, med rivningspinnar på varje hinder. Gick kanon och jag är väldigt nöjd med hennes språng. Efter en längre paus tog vi sedan en runda till, då utan rivningspinnar och då blev det en rivning av ca 25 språng. Grym statistik och hon hoppade riktigt, riktigt fint!
Rocky har också agerat agilityhund idag och sprungit igenom tunnlar, långa och böjda - samt sprungit över balansbommen! Hur grym som helst! :o)

1 kommentar:

Madeleine sa...

Vilka härliga bilder på väldigt fina vovvar!
Jag gillar't! :)