onsdag 21 mars 2012

Svar på tal

Jag fick en fråga i kommentarsfältet hur jag tacklar rivningar, och om jag korrigerar på något sätt.
Ja, blir svaret - jag korrigerar. Tyvärr ganska kraftigt. Korrigeringen för Freja (som är den som river) blir att jag stannar henne och ber henne att lägga sig ner när jag plockar upp bommen.
Samtidigt så tränar jag hoppteknik på lite olika sätt. Jag har nu även börjat med bommar på marken, samt bommar som agerar "oxer" lite grand. Detta för att "överraska" henne en aning under banan, och få henne att tänka till och hoppa ordentligt under banan.

Tack för fina kommentarer, den gjorde min dag :o)

Idag och igår har jag och tjejerna haft sällskap av lilla Rocky, och han är en fröjd att ha runt sig. Folk kollar dock underligt på mig när vi promenerar, man sticker ut lite med två bcs och en chihuahua ;o)

Nu sitter jag och planerar datum för kurstillfällen i Halleröd, något jag längtar oerhört efter. I somras hade jag tre stycken handlingskurser a 3 tillfällen och det var så himla, himla kul. Massa härliga människor o hundar, bra väder mestadels, fantastiskt agilitybana och massa bra träning. Kändes som att de som gick var nöjda med kurserna och nu kör vi alltså snart igång igen.
Är du intresserad av de kurstillfällena jag kommer att hålla, så hör av dig - så hamnar du på maillistan för intresseanmälan. (dvs inget bindande) Datum kommer senare.

1 kommentar:

Jennie sa...

Jag vill vara med!!! :D
Skicka gärna info till mig med!
wallborg@live.se.. :)

Jätte roligt att läsa din blogg.
Tycker att du skriver så himla bra! :D

Kram