måndag 7 februari 2011

Händelserik helg!

I lördags så hade Göteborgs Hundungdom sitt årliga årsmöte och vi har nu en ny styrelse som ska ta sig an 2011 :-) Jag sitter kvar som ledamot även i år, och är väldigt glad och tacksam över detta! GHU är en förening som har all möjlighet att bli Sveriges bästa, och det sporrar mig hela tiden till att jobba hårdare och bättre.
Efter årsmötet på Gothia Towers så gick vi i samlad trupp till Universeum där vi tillbringade flera timmar bland apor, hajar, dansmattor och hjärngympeutmaningar. Det var mitt första besök på Universeum (23 år gammal!) och det var jätteroligt! :-) Jag fick känna mig som en 7-åring igen och bara springa runt och titta på allt. Vi stannade vid varje akvarie för att lokalisera alla fiskarter, jag tog på en rocka (väldigt fort) och jag lekte prima ballerina och blev slagen av Emma i dansmatteutmaning...

Igår tog jag och Peter en tvåtimmars långpromenad med hundarna, och det fick bli dusch för tjejerna när vi kom hem. Vid 14 befann jag mig ute i Fjärås där jag skulle hålla i ett tillfälle i Agility banträning. Det var 7 stycken kursare på plats och det blev en lyckad träning där kursarna gjorde stora framsteg på så kort tid :-) Dock var det två hundar som rök ihop rejält efter att en av dem smitit för att ge sig ut på en bus-rycks-runda och jag hamnade i vägen då jag försökte få dem att skiljas åt, och mitt smalben satt helt plötsligt i den ena hundens mun. Ajajaj säger jag bara! Efter kursen var slut så fick jag bege mig till Kungsbackas närakut, där jag fick en stelkrampsspruta och recept på pencillin.
Benet hade svullnat upp så mycket att jag inte hann få av mig byxorna igår, och jag kunde inte sova på mage som vanligt för det gjorde så ont. Men men, det går nog över fort :-)

Närmare apan än så tänker jag minsann inte gå... :)

Inga kommentarer: