fredag 4 februari 2011

Igår så försov vi oss, Peter, jag och hundarna, och vaknade inte förräns elva. Självklart jätteskönt att sova ut på det viset, men samtidigt trögt då man förlorat så många timmar av dagen. Vi satte igång dagen genom att Peter tog ut hundarna på långpromenad och jag åkte till Sisjön för lite ärenden. Hann med att köpa hundmat på Grizzly och sen få fram ett förlorat kvitto på Willys, innan jag promenerade till Swedbanks företagskontor för ett möte med min nye bankman där. Efter en timmes möte (där jag ofta kammade noll) så har jag nu ett eget bankgiro, företagskort och massa annat som tydligen ska vara bra att ha ;-)
Träffade Peter på Frölunda torg, där vi åt lunch tillsammans och sen var det dags för min hat-aktivitet - byxshopping. Trååååk. Jag fick till slut tag på två par jeans och två par vanliga bomullsbyxor... Det låter mycket för en shoppingrunda (iaf för att vara mig), men då jag rensat igenom mina garderober häromdagen och insett att jag inte hade ett enda par med hela byxor - så var det värt det :)
Efter shoppingen så begav vi oss till Sportlife Frölunda (premiär) och jag och Peter fick skaffat oss varsitt nytt gymkort. Det blev ett Dagkort Gym för mig, och jag kan även gå pass varje förmiddag innan 14 (för 20 spänn styck) Jag har alla förmiddagar lediga från jobb, och ska klämma in minst två dagar per vecka för träning. Det blev ett bra pass för både Peter och mig och jag kände mig härligt mör i kroppen efteråt. Det blev orbitracen - 45 min och roddmaskinen en runda, vilket jag var väldigt nöjd med. Hade på högre styrka på maskinen idag och jobbade hårdare än vanligt.
Efter gymmet blev det en rejäl shoppingrunda på Ica Maxi och vi fick med oss massa gott hem. Till middag blev det pasta, sallad med fetaost, lax i skagenpanna och det blev hemskt gott :-) Till efterätt gjorde vi fruktsmoothie med turkisk yoghurt och hade en himla bra kväll tillsammans.

1 kommentar:

Sarah Carlsson sa...

Meeeehn Eeeeeeliiin, meningen med att byta gym var ju att vi ska kunna träna ihop juuuh :P