lördag 19 februari 2011

Uppdateringstorka

Den senaste veckan har det inte kommit ett endaste inlägg och jag vet nog inte riktigt varför... Jag har varit sjuk länge och verkade ha åkt på bloggtorka ihop med förkylningen.

Förra helgen så begav jag mig mot Stockholm tillsammans med Freja där vi bodde på Hundens Hus kontor på Kungsholmen över helgen. Det stod Rallylydnadsinstruktör på schemat och vi hade två fullspäckade dagar tillsammans. Väldigt roligt och jag är nöjd med dagarna och utbildningen, som var väldigt givande.
Vi lärde oss massor (och fick massor med nyttiga lydnadstips från Lotta!) och hoppas på att ge oss ut på tävlingsplanen även där i framtiden :)
Det var dock ingen höjdare att vara sjuk i Stockholm, utan egen säng att sova i, och tusen näsdukar gick nog åt. Det tog med andra ord lite längre tid att friskna till än det brukar göra (då jag inte riktigt tillät mig att stanna hemma o vara sjuk...)

Jag jobbade under måndagen, och det var ingen höjdare ska jag tala om... På tisdagen var jag totalt utslagen, men då hundarna var tvugna att komma ut så begav jag mig till klubben med Emma och tog en lååååångsam promenad runt golfbanan. Vad som i vanliga fall tar 30 min att gå, tog i vårat fall 90 min. Hundarna fick busa av sig ordentligt i alla fall :)
I onsdags mådde jag dock bättre igen och det gick att jobba utan att svimma ;) Haha. På torsdagen satt jag hos frissan i 2,5 timme och kom ut med nästan 2 dm kortare hår och lite ljusa slingor hade piffat upp det en aning. Det vankades sedan lydnadsträning i Påvelund tillsammans med ett helt gäng sköna människor och det var skönt att slippa isbana under träningspasset.
På fredagen slutade jag tidigt, efter en härlig jobbdag och Emma och jag var vid klubben i god tid för att hinna med en promenad i de sista solstrålarna och det blev även ett sista genrep inför lördagens lydnadstävling...
Kvällen ägnades åt spelkväll, god middag och trevligt sällskap i form av Peter, Daniel och Emma och vi hade det riktigt bra :)

2 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Om man bortser från sjukdomen, så lät det som en ganska trevlig vecka.

Sarah Carlsson sa...

Snyyyygg cheeej! :D