tisdag 1 februari 2011

Hemmadag

Imorse ringde klockan 06.30 och det var en utmattad, dödstrött Elin som kravlade sig upp ur sängen. Ytterligare röjning i förrådet tillsammans med Pappa stod på schemat, och jag kände mig allt annat än frisk och kry. Vi tog oss igenom röjningen, blev av med en hel del och kan nu flytta till ett mindre förråd. Vilket känns bra... När jag kom hem så la jag mig i sängen och sov ytterligare två timmar, och jag brukar aldrig kunna sova på dagen... Kände mig fortfarande krass när jag vaknade och dagen har bara gått utan att jag fått mycket gjort. Vilket nog var ganska bra också... Jag försökte undvika att ta värktabletter, då jag inte ville ta ut mig under de timmarna tabletterna verkar. Så jag har gjort lite pappersarbete idag, ringt mycket, svarat i HH-telefonen och slappat här hemma med hundarna.
De är så snälla mina hundar, vi har bara gått kortare kissepromenader i regnet idag men inte klagar de för det :-) Jag har mått lite bättre nu på kvällen och har kört en hel del klickerträning med hundarna. Det har blivit lite blandade shejpingpass, och även lite kontaktfältsbeteenden. Repeterar nosdutten med Freja och lär in för Stella. Tog även fram min lilla nedfart för att sätta ihop med locket, och det gick över förväntan med Stella. Innan har hon sprungit över den - hoppat av och lagt sig bredvid locket och tryckt med tassarna. Inte min favorit direkt ;-) Men idag såg det jättemycket bättre ut! Det var riktigt roligt att se och det blir absolut ett pass på balansbommen på jobbet imorgon :-)
Nu blir det lite chill i soffan, samtidigt som jag väntar in älsklingen som kommer hem från Lappland idag. :-)

Inga kommentarer: