måndag 31 januari 2011

Agility hela helgen lång!

Wow vilken fantastisk helg vi har haft!
Jag och Sarah åkte ner tillsammans på lördag morgon och träffade där Hanna, Rosa, Camilla, Martin, Helena, Lisbeth och såklart bästaste Jenny och alla hundarna. Vi satte igång med en gång och det var full rulle från timme 1 :-) Freja och Stella har fått jobba varsin förmiddag och varsin eftermiddag och de har gjort ett himla bra jobb båda två, båda dagarna.
Vi har jobbat med att tighta till svängarna och att byta ut plockhanden mot ett smidigare, snabbare alternativ. Sen har vi gått in närmare på runtsvängar, hur man lär in det och även använt det i flera kombinationer.
Jag har fått med mig ett nytt tips att använda på a-hindret, som vi ska testa på så snart vi kan! :-) Hoppas på att detta gör att vi får ett jämnare, mer pålitligt kontaktfält där. Sen ska vi gå tillbaka lite med balansbommen och få till en bättre nosdutt - och sen få ner Freja mer på bommen, just nu kan hon stanna så långt uppe på själva bommen.
Med Freja så blir det lite annorlunda träning från och med nu, jag ska sluta ge henne nya chanser (att börja om) och bli bättre på att fullfölja varje kommando jag har gett henne.
På lördagskvällen så blev det tacos, vin och massa skratt och trevligt sällskap. Jag somnade som en stock när vi väl kröp till kojs, och sov hela natten. Dock fortsatte jag nog min agilityträning i sömnen, för jag höll Anna vaken natten lång- med att inte ligga still en sekund. Sorry schnygging ;-) Jag lovar att du ska slippa sova i närheten av mig nästa gång :P
Söndagen fortsatte i lika höga tempo, och både hundarna och jag fick jobba hårt. Vi har tagit med oss massa bra saker från Jenny, som vanligt, och längtar redan tills nästa gång! :-)
Har hunnit få in ett klipp vardera med Stella och Freja från lördagens träningspass.


2 kommentarer:

Eva-Karin sa...

Åh va roligt och vad duktiga ni är!
Om ni ska ner flera gånger så åker jag gärna med! Kan ju vara åskådare och hinderuppbyggare om inte annat :) Och behöver verkligen all ny kunskap jag kan få så att jag kan lära in rätt från början på mitt senaste tillskott :)
// Eva-Karin

Anna E sa...

Hello Flower :-)

Jag sover gärna nära dig igen bara du inte är "on top" *hihihi.

Anna