onsdag 5 januari 2011

Inför MyDog

I måndags så jobbade jag min första hela arbetsdag på Hundens Hus och OJ så bra jag trivs :) Det är helt sjukt att detta är mitt jobb nu...! Hundarna var med på jobbet hela dagen, jag fick lära mig alla maskiner igen, datasystem, mail + adminsaker och ja, det känns grymt bra. På kvällen kom Hanna förbi med sina snoozervänner för lite agility och jag kunde passa på att jobba inför MyDog och titta samtidigt.

Under nästa vecka kommer vi ha möjlighet att hyra ut Hundens hus för egen-träning under några dagar om det är några som är sugna. Kostar 200:- i timman och tider kan ni ta med mig :)

Igår var jag ledig och fick till en riktigt produktiv dag! Gav mina krukväxter en riktig genomkörare med vattning, trimning och putsning. Dammade överallt. Städade och gjorde (ganska) fint. Sen så åkte jag till gymmet där jag stod 45 min på orbitracen och sprang (i intervaller) på löpbandet i 20 min. Kändes riktigt, riktigt bra efteråt och jag har en svidande träningsvärk idag kan jag tillägga. Men det får det vara värt!
Efter att jag ätit lunch hemma (guldstjärna på det med) så hann jag med lite mer pyssel och jobb innan jag åkte till jobbet med hundarna för ett träningspass i agility. Peter följde med han också och tittade på :) Körde lite olika korta kombinationer med hundarna, bland annat staket, threadle och jaakkosvängar. Sen så hittade jag på lite allt eftersom :P Haha, Elin med att planera träningar. Freja kändes hur som helst väldigt fin och jag är jättetaggad inför MyDog. Stella skötte sig strålande hon med, och det känns riktigt trist att inte kunna vara med imorgon på tävlingen.

Om ett par timmar ska jag in till jobbet och framför oss har vi en heldag med förberedelser inför MyDog. Vi ska fixa påsar, packa in och ur bilar och senare även till mässan för att bygga ihop våran monter. Jag planerar att bli klar i samband med att vi ska in till mässan med GHU och köra igenom vårat genrep för agilityn som jag och Freja ska delta i under tre dagar. Vi kommer tillsammans med våra duktiga klubbkompisar visa upp agility alla dagar, och fem fantastiska freestyleekipage kommer att inleda rasfinalerna varje dag. Allt detta sker i finalringen - så missa inte det för bövelen :)

FINALRINGEN:
Torsdag: agility 11:00 (vi är med!), freestyle 15:00

Fredag: agility 10:00 (vi är med!), freestyle 15:00
Lördag: agility 12:30 (vi är med!), freestyle 16:00
Söndag: agility 10:30, freestyle 15:00


När jag inte är med i finalringen med Freja så kommer jag att stå i Hundens Hus monter tillsammans med våra kära kollegor och träffa nya kursare och hålla i tävlingar m.m.
Vi får besök av Kerstin Malm under en av dagarna, vilket jag ser mycket fram emot!
Nu ska jag ut med jyckarna en sväng innan vi ska åka till jobbet.

1 kommentar:

Sofie sa...

Flitiga, duktiga du!

Hoppas det blir en finfin MyDog-helg!:)