lördag 22 januari 2011

Det går bra nu

Det fortsätter att gå bra på jobbet, mina riktigt bra dagar är när jag får vara där. Hur sjukt är inte det då? Förut så längtade jag efter mina hellediga dagar, men nu blir jag nästan lite besviken när jag vaknar och inte får gå till jobbet.
Jag börjar komma in mer och mer i stället, vet vad jag ska göra och kreativiteten börjar komma krypande och jag börjar hitta på mer och mer "egna" saker att ta itu med, vilket bara känns kanonbra.
Igår så jobbade jag mellan 9-15 och tog sedan en rejäl promenad med hundarna innan vi åkte hem och började städa mitt eget bombnedslag till lägenhet. Turligt nog så ringde Hanna och avbröt mig ;-) Det blev thaimiddag med henne och Sarah, innan vi åkte ut till Fjärås och L's ridhus. Där blev det lydnadsträning igen och även idag gick Freja riktigt bra. Vi la två platsliggningar där hon låg superfint, och jag la henne även solo ett par gånger och utökade störningarna - gick superbra. Ställandet tog hon fel på några gånger, och apporten var ingen höjdare haha. Men läggandet och inkallningen kändes superfina. Linförigheten gick bra. Vi har gått över till att träna mer utan koppel nu, då hon annars länkar ihop momenten själv. Har fortsatt att belöna med leksak och hon tycker verkligen att det här med lydnad blir roligare och roligare för varje dag, man ser det i hennes ögon :-) Vi lekte jättemycket tillsammans igår Freja och jag, vilket var underbart roligt. Jag lägger ner mycket fokus på lek tillsammans med en hund jag vill arbeta med och Freja älskar att leka. Hon morrar som en galen pitbull och hoppar runt som en tok, överlycklig över det bästa momentet som finns - leken! Så vi lekte extraextra mycket igår, vilket gör att jag fortfarande känner mig aldeles glad i kroppen :)

En till rolig sak som hände igår var att jag blev erbjuden möjligheten att läsa till Rallylydnadsinstruktör i Stockholm, vilket känns oerhört roligt! Jag får det som en present av min chef i Göteborg och min chef i Stockholm och det ska bli dunderroligt! Jag har inte hållit på med Rally själv än, men får ta att sätta igång så smått. Däremot så tycker jag att det verkar vara en himla rolig sport, som också passar de lite "vanligare" hundägarna (som inte tränar hund varje dag) och att det är en lite mer avslappnad sport än den militäriska tävlingslydnaden.
Så det ser vi fram emot massor :-)

2 kommentarer:

Marita sa...

Superkul då kan du komma och ha Rallyläger hos oss i sommar ?

Camilla och terroristerna sa...

Vad härligt att du trivs så bra på jobbet, det är du värd!
Roligt med utbildningen, då kan jag och Lipton gå fortsättningskursen hos dig :).

Kram