torsdag 27 januari 2011

Idag har solen verkligen skinit något ofantligt härligt och tjejerna och jag började dagen med att ta en promenad runt Sisjön. Sen passade jag på att göra några ärenden i området innan vi åkte hemåt igen. Igår gick vi i Ruddalen och det var fruktansvärt halt och rakt igenom livsfarligt..! Rekomenderas iiiinte. Dagarna innan gick vi tillsammans med Peter i Kungsladugård och Änggården... Där hade vi dock lite andra saker för oss - men mer om det senare :)
Jag har försökt ägna de senaste dagarna åt en av mina mindre favoritaktiviteter - nämligen koppelträning. Det är lustigt, för jag jobbar med dessa "problem" och är fulkomligt medveten om hur jag ska göra för att få hundarna att lära sig gå bättre i koppel under längre promenader. Dock är nyckel nummer 1 - konsekvens och ihärdighet... Det är ju bara så himla trååkigt. Så nu ska jag bara ge mig satan på det här :)

Jobbet fortsätter att gå bra :) Jag trivs så himla bra och kurserna går superfint just nu. Jag har påbörjat några av mina idéer och det känns jätteroligt!

De senaste dagarna har Stella fått friska upp sina freestylekunskaper, och vi har påbörjat några nya påhitt. Jag håller i en Freestyle fortsättnings-kurs just nu och blev så inspirerad att jag var tvungen att sätta igång igen. Har några nya övergångar som Stella börjar sätta nu och hon ska nog få följa med på kursen nästa måndag för att assistera mig.

Freja och jag fortsätter att nöta lydnaden och vi har påbörjat lite träning inför fjärren. Förutom det så nöter vi den förbaskade apporten, som vi bara avskyr (båda två) och förfinar våra kommandon så bra som vi bara kan. Imorgon åker jag o Emma P till Angered för lite lydnadsträning. Ska bli spännande att se hur det kan funka i en ny miljö...!

1 kommentar:

Sofie sa...

Åh. Flitiga ni!! Skicka hit lite motivation :D