tisdag 4 januari 2011

2010

2010 har varit ett bra år på många sätt och vis, även om det fortfarande är väldigt tungt bitvis. Jag tänkte jag skulle fokusera på allt som varit BRA i år :)
Året inleddes med att jag tog mitt stora steg in i Göteborgs Hundungdom som styrelseledamot, där jag trivs ofattbart bra. Vi är en fantastisk förening, som bara kan bli bättre hela tiden :)
Jag har bland annat varit med på GBG Horse Show med GHUs agilityuppvisning där jag fick låna fantastiska Zessi - en härlig upplevelse som jag snart gör om, dock med Freja denna gången.

Vi har tävlat en hel massa agility - med blandade framgångar. Freja har inte lyckats nolla ett enda lopp, men gör faktiskt framsteg ändå - tro det eller ej ;-)
Men när jag läser igenom året som gått så inser jag dessutom, att Freja faktiskt bara är tränad i ett år. Hennes första månader hos mig bestod inte av så mycket mer än att lära känna varandra och känna sig trygg.
Freja inledde sin träning i januari, debuterade jättetidigt och har sedan fått sin träning på tävlingsbanorna. Vi påbörjade våran lydnadsträning på sensommaren och debuterade även där väldigt tidigt, med förväntade resultat.

Sommaren var fylld av massor med härliga tävlingar, runt om i Sverige, med fantastiska vänner som förgyller våran tid med skratt, gråt, vinster, diskningar och en hel massa annat.
Vi har börjat med vallning - som visade sig vara helt annat än lätt. Vi har även testat på att "valla" bollar istället för får, och får se om 2011 kanske är vårat år när det gäller all typ av vallning :)

Vi har även hunnit med: att vinna två stycken agilityklass 2, att hålla massa kurser, gå på dejter med Peter, jobba på Hundens Hus, åka till lappland, gå på styrelseutbildning, tillbringa underbara dagar i hajom, leta efter och hitta en Guldtand i snåren, träna nosduttar i oändlighet, hälsa på lillasyster i london, käka otaliga mål på haket, kålmårdenresa med SHU, köra till klubben tusentals gånger, anordna lagtävling, starta eget företag, hållt kurs i ljungby, vallningskurser, vara på agilityläger för världens bästa jenny och kroaten :), köpa ny bil, säga upp mig från jobbet, jennyträningar, åka längdskidor, paddla i småland, gå på bröllop på ängsö, åka storhäst i ljungby, skicka en hel massa knäppsms till min tjocka kompis och en hel massa andra härligheter.
Hundarna och jag har alla tre varit friska, mått bra för det mesta och det bästa av allt är att vi alltid har varandra! Vi har en Peter i familjen och på kärleksfronten har jag aldrig mått bättre.
Nu ser vi fram emot ett nytt 2011 och satsar stenhårt! :)

1 kommentar:

Sarah Carlsson sa...

Läs igenom, sträck på dig, och var riktigt STOLT!!! :D