torsdag 20 januari 2011

Full rulle

Jag har börjat komma in lite i rutinerna på jobbet nu, och det känns bra :) Då och då blir det lite ensamt, men det blir desto mer liv i luckan på kvällarna när kurserna sätter igång. Igår hade jag kursstart i både Kontakt & Vardagslydnad 1 och Agility fortsättning. Det var två härliga grupper, med flera ansikten man kände igen och det kändes jättebra.
Hundarna fick sig varsitt träningspass i hallen under dagen, där Freja fick träna lydnad och Stella Treibballgrunder, i form av matt-position.
Hade dock en hel massa på-larmnings-problem, när jag skulle gå hem och kom inte hem förrens efter tio, vilket var mindre trevligt! Men det ordnade sig halvt om halvt till slut, och imorgon ska vi nog ha ordning på taket igen :)

Jag, Tina, Hanna och Emma P var i ridhuset i Fjärås i tisdags för en omgång lydnadsträning, och oj så bra det gick! Vi tränade allihopa samtidigt nästan hela tiden och Freja var oerhört koncentrerad för att vara Freja, och jag kunde för FÖRSTA gången ever, använda leksaksbelöning i lydnaden. Hon har hetsat upp sig galet mycket, att det inte har gått att använda, utan vi har bara kört på godisbelöningar - men det kan det bli ändring på nu. Kände dessutom en stor, stor skillnad i hennes position, då hon gick som ett smäck. Duktiga hund! Vi körde två platsliggningar, där min hund faktiskt låg kvar, och jag var himla nöjd.
Var nöjd med ställandet, läggandet och vi började dessutom med ett nytt sitt-kvar-kommando, då jag haft problem med det jag haft nu.
Nu ska jag hoppa in och anmäla mig till ett par lydnadstävlingar, hujedamig, och sen ska jag bege mig ut i skogen med mina jyckar :-)
Häromdagen så hade Freja samlat ihop alla tuggben i lägenheten och krypit ner tyghuset med alla och smaskade så nöjt så. Just på bilden så gäspar hon faktiskt, men tyckte hon var så söt att det fick vara med här :-)
Söta var de faktiskt både Freja o Stella härom kvällen hemma hos Peter då vi varit i ridhuset o tränat agility, då behövdes det duschas hundar när vi kom hem och de fick sen vila på en handduk framför TVn. Stella med armen om Freja :-) Mina gullungar.

Inga kommentarer: